تغذیه

کدام تمرینات برای مغز بهترین هستند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 1999، مغز ما بین 16 تا 25 سالگی به اوج عملکرد می رسد. پس از آن، عملکرد شناختی ما – توانایی ما برای پردازش ذهنی و انجام وظایف – به طور طبیعی کاهش می یابد. این بدان معنا نیست که ما بعد از مدت زمان معینی از نظر ذهنی ناتوان خواهیم بود. در عوض، توانایی ما برای تغییر، پردازش وظایف خاص و معرفی فرآیندهای جدید سخت تر خواهد بود.طراحی الگوریتم را به یاد بسپارید.

درک این موضوع مهم است زیرا تمرینات مغز برای حفظ عملکرد مغز در اطراف طراحی شده اند.

به عنوان مثال می توان به انجام کارهای روزانه، حفظ خاطرات و حفظ تمرکز اشاره کرد. این ممکن است در حال حاضر مشکل بزرگی نباشد، اما با افزایش سن و تهدیدهای زوال عقل، فراموشی، و آلزایمر – مشکلات ذهنی که می‌توان با ورزش منظم مغز ما از آن‌ها جلوگیری کرد، شدیدتر می‌شود.برنامه انیمیشن سازی از امروز اقدام کنید.

سوال این است که چه نوع تمریناتی برای ما بهتر است؟

ساده: تمرینات مغزی شخصی.

بسیاری از مردم انواع تاکتیک ها را برای تمرین مغز خود امتحان کرده اند. و در حالی که تحقیقاتی برای حمایت از انواع این ادعاها وجود دارد، پشتوانه علمی بیشتری پشت این شکل خاص از آموزش وجود دارد.

این استراتژی توسط دکتر شری ویلیس، استاد دانشگاه تگزاس به اثبات رسیده است. از طریق تحقیقات خود، او ثابت کرد که شرکت کنندگان در انجام وظایف معمولی در سطوح مختلف پیچیدگی کارآمدتر شدند.

شرکت کنندگان قادر به نوشتن لیست خرید بودند تا بتوانند تجهیزات فنی را به راحتی کار کنند.

اکنون سوال بزرگ این است که از کجا می توانید این نوع برنامه ها را پیدا کنید؟

از زمان ظهور این تحقیق، کسب و کارهای زیادی برای کمک در این زمینه شکل گرفته است. آموزش می تواند به سادگی بازی سودوکو و داشتن برنامه های کامل توسط برنامه های مختلف باشد.[6]

در حالی که داشتن یک دوره آموزشی مغز شخصی عالی است، اما همه از نظر ذهنی برای آن آماده نیستند. درعوض، افراد ممکن است بهتر بدانند که مغز خود را از راه های دیگر تقویت کنند.

در حالی که این روش‌ها فاقد چالش‌های بلندمدت داخلی یا شخصی‌سازی هستند، می‌توان آن‌ها را کاهش داد. یعنی اگر می خواهید به همان اندازه که می خواهید از بقیه بدن خود مراقبت کنید، از مغز خود نیز مراقبت کنید.

1. ورزش کنید

مطالعات سال 2006 نشان می دهد که ورزش فواید فوق العاده ای بر مغز ما دارد. به طور خاص، ورزش می تواند مغز ما را از کوچک شدن با افزایش سن محافظت کند.

اگرچه ورزش ممکن است جذاب‌ترین یا چالش‌برانگیزترین تمرین مغز نباشد، این یکی از راه‌های به دست آوردن بهترین هر دو جهان است. نه تنها این، بلکه می توانید با انجام تمرینات مختلف یک لایه چالش اضافه کنید.

این کمک می کند زیرا به مغز ما می آموزد که سیگنال های جدیدی را به مغز ما ارسال کند. این انعطاف پذیری مغز ما را افزایش می دهد – توانایی تغییر و تفکر متفاوت. بنابراین انجام تمرینات جدید مغز ما را تقویت می کند.

2. ترسیم نقشه ها

بسیاری از ما خیابان‌هایی را که بزرگ شده‌ایم مثل کف دست به یاد می‌آوریم. ما می توانیم آن را به راحتی و بدون چالش حرکت کنیم.

اما آیا تا به حال آن را ترسیم کرده اید؟

یکی از چالش‌های خوب این است که خیابان‌ها و ظاهر محله‌تان را ترسیم کنید. سعی کنید نقاط دیدنی نمادین را به خاطر بیاورید و آنها را نیز روی نقشه قرار دهید.

وقتی نقشه را تمام کردید، یک نقشه واقعی پیدا کنید و آن را با نقشه‌ای که کشیده‌اید مقایسه کنید. اغلب اوقات، احتمالاً چند نقطه را اینجا و آنجا از دست داده اید. این به این دلیل اتفاق می افتد که مغز ما آن اطلاعات خاص را برای مدت طولانی ذخیره نمی کند. هنگامی که می دانیم به کجا می خواهیم برویم، مغز ما معمولاً به ما علامت می دهد که مسیری آشنا را طی کنیم. ما ناخودآگاه رعایت می کنیم و هیچ چیز دیگری در مورد آن فکر نمی کنیم.

صرف نظر از این، ترسیم نقشه می تواند به تقویت مغز ما کمک کند و یک پله بالاتر از تمرینات بدنی است، زیرا این به قدرت مغز بیشتری نیاز دارد. همچنین شما را تشویق می‌کنم که خود را بیشتر به چالش بکشید و نقشه‌هایی در مقیاس بزرگتر ترسیم کنید. چرا نقشه ای از ایالات متحده را ترسیم نمی کنید و در تمام مکان ها و پایتخت های ایالت نمی نویسید؟ چرا همین کار را با کانادا انجام نمی دهید؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا