متفرقه

بهترین نکات کاربردی برای سیستم عامل اندروید

گوگل همواره در حال تغییر است و ویژگی ‌های جدیدی را برای اندروید ارائه می ‌کند، و شرکت ‌های OEM مانند سامسونگ و OnePlus می ‌توانند موارد خود را در کنار آن اضافه کنند. این تغییرات شاید گیج کننده باشد، بنابراین ما بهترین نکات را برای تلفن اندروید در اینجا جمع آوری کرده ایم. نحوه اضافه كردن زبان فارسي به ويندوز

صفحه قفل خود را پیکربندی کنید

تلفن های اندرویدی همگی اشکال مختلفی از قفل صفحه نمایش را ارائه می دهند. اکثر تلفن‌ها از شما می‌خواهند این کار را در حین راه‌اندازی انجام دهید، و شما باید این کار را انجام دهید. پیش فرض ها پین، الگو و رمز عبور هستند. اکنون اکثر دستگاه‌ها امنیت اثر انگشت را ارائه می‌کنند که احتمالاً سریع‌ترین راه برای باز کردن قفل دستگاه شما خواهد بود. برای کنترل صفحه قفل خود، به تنظیمات سیستم بروید و منوی امنیت را پیدا کنید. برخی از تلفن ها به جای آن یک منوی صفحه قفل جداگانه دارند. برای استفاده از ویژگی‌هایی مانند Android Pay و بازنشانی کارخانه، باید یک صفحه قفل امن داشته باشید. بهترین بازیهای اکشن آیفون

غیرفعال/حذف Bloatware

اکثر تلفن ها دارای برخی از برنامه های از پیش نصب شده هستند که نمی خواهید آنها را در اطراف خود نگه دارید. خوشبختانه این روزها می توان با آنها برخورد کرد. برخی از bloat های از پیش نصب شده را می توان به طور معمول با استفاده از فروشگاه Play یا یافتن آن در منوی تنظیمات برنامه حذف نصب کرد. با این حال، هر چیزی که بخشی از تصویر سیستم است غیرقابل جابجایی است. کاری که می توانید انجام دهید این است که با باز کردن منوی برنامه از تنظیمات اصلی سیستم و پیدا کردن برنامه در لیست، آن را غیرفعال کنید. درست در بالا یک دکمه “غیرفعال” وجود دارد که آن را از کشوی برنامه شما حذف می کند و از اجرای آن در پس زمینه جلوگیری می کند.

تلفن خود را پیدا کنید

همه ما گهگاه ردی از گوشی را گم کرده ایم. شاید در کوسن های کاناپه پنهان شده بود یا روی میز آشپزخانه نشسته بود. دفعه بعد دیوانه نشوید که دنبال گوشی خود بگردید. فقط از ابزار «یافتن دستگاه من» گوگل (که قبلاً به عنوان مدیر دستگاه Android شناخته می شد) استفاده کنید. شما می توانید از طریق وب در دستگاه تلفن همراه یا رایانه به این مورد دسترسی داشته باشید. به سادگی وارد حساب Google خود شوید و گوشی گم شده خود را از منوی کشویی انتخاب کنید. گوگل تماس گرفته و به شما نشان می دهد که کجاست. همچنین می‌توانید تلفن را زنگ بزنید، حتی اگر در حالت بی‌صدا باشد. اگر بدتر شد، می توانید از راه دور گوشی را پاک کنید تا از داده های خود محافظت کنید.

حباب های چت

شما محبوب هستید، اینطور نیست؟ شاید شما پیام های زیادی از دوستان، آشنایان و افراد خوب دریافت می کنید که ادامه دادن به آن کار دشواری است. نگران نباشید، زیرا اندروید از Chat Bubbles در نسخه 11 پشتیبانی می‌کند. این ویژگی قرار بود به نسخه‌های قبلی بیاید، اما با تاخیر انجام شد. اصل ماجرا این است که می‌توانید به برنامه‌های چت اجازه دهید به جای اینکه همه چیز را در سایه اعلان‌ها نگه دارید، حباب‌های کوچکی برای هر رشته چت ظاهر کنند. آنها مانند چت سر فیس بوک هستند، اما تقریباً با هر برنامه ای کار می کند. اکثر گوشی ها نیاز به فعال بودن این ویژگی دارند که در قسمت تنظیمات اعلان آن را پیدا خواهید کرد.

تنظیمات مزاحم نشوید را انتخاب کنید

تنظیمات اعلان اندروید در حال حاضر کمی گیج کننده است. نه تنها OEM ها اغلب اصطلاحات را تغییر می دهند، بلکه خود گوگل نیز چند بار در به روز رسانی های اخیر آن را اصلاح کرده است. تنظیمات مربوط به این ویژگی را یا در پنجره بازشوی صدا در هنگام فشار دادن دکمه یا با رفتن به تنظیمات سیستم برای اعلان ها (معمولاً صدا و اعلان) پیدا خواهید کرد. در اکثر دستگاه ها مزاحم نشوید نامیده می شود. در این منو، می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی DND به‌طور خودکار روشن شود، چه مواردی مسدود شده‌اند، و آیا هر مخاطبی مجاز به زنگ زدن باشد. در دستگاه‌های Pie، «مزاحم نشوید» پیش‌فرض اعلان‌های شما را نیز پنهان می‌کند. اگر همچنان می‌خواهید ببینید در قسمت اعلان‌ها چه می‌گذرد، حتماً آن تنظیم را تغییر دهید.

رفاه دیجیتال

شاید گاهی اوقات زمان زیادی را صرف گوشی خود می کنید، اما اندروید ابزارهایی دارد که به شما کمک می کند تا از آن جلوگیری کنید. مجموعه Digital Wellbeing (اندروید 9 و جدیدتر) به شما نشان می‌دهد از چه برنامه‌هایی استفاده کرده‌اید، برای چه مدت، و راه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق ارائه می‌دهد. منوی تنظیمات برنامه ها را در نمودار تجزیه می کند و به شما امکان می دهد برای برنامه هایی که می خواهید کاهش دهید محدودیت زمانی تعیین کنید. نمودار اعلان ها را دنبال می کند و قفل را نیز باز می کند. همچنین یک حالت “Wind down” وجود دارد که با نزدیک شدن به زمان خواب، صفحه را به آرامی به رنگ خاکستری در می آورد.

مطمئن شوید که عکس‌هایتان به‌طور خودکار پشتیبان‌گیری می‌شوند

هیچ چیز بدتر از از دست دادن یا شکستن یک تلفن نیست، فقط برای اینکه متوجه شوید از عکس های شما نسخه پشتیبان تهیه نشده است. می‌توانید با باز کردن برنامه Google Photos و دنبال کردن دستورات برای فعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار از این امر جلوگیری کنید. حالت پیش فرض “کیفیت بالا” و فضای نامحدود است. این کار عکس های شما را فشرده می کند، اما به طرز شگفت آوری خوب به نظر می رسند. اگر می‌خواهید تصویر اصلی را ذخیره کنید، می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی Drive خود استفاده کنید. شما 15 گیگابایت رایگان دریافت می کنید و می توانید بیشتر بخرید.

Voice Match «OK Google».

جستجوی گوگل در قلب همه گوشی های اندرویدی قرار دارد و شما می توانید در هر زمانی که بخواهید فقط با گفتن “OK Google” جستجو را آغاز کنید. این در صفحه اصلی و در کادر جستجو به طور خودکار کار می کند، اما اگر به تنظیمات جستجو بروید، می توانید با OK Google را در همه جا کار کنید. در تنظیمات جستجو، به Voice > Voice Match بروید. کافی است گزینه «دسترسی با Voice Match» را روشن کنید و چند بار بگویید «OK Google» تا صدایتان را یاد بگیرید. اکنون می‌توانید از کلمه کلیدی هر زمان که دستگاه روشن است از هر صفحه‌ای استفاده کنید. برخی از دستگاه‌ ها هنگامی که صفحه نمایش خاموش است از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر تنها زمانی کار می‌کنند که دستگاه روشن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا