معرفی 2 تا از پربیننده ترین انیمیشن های 2021
سال 2021 مملو از انیمیشن های جذاب و دوست داشتنی بود هر چند در این مطلب دوتا از پربیننده ترین آنها یعنی رایا و آخرین اژدها و همچنین میچل ها در مقابل ماشین ها را بررسی می کنیم.
اگر به ساخت انیمیشن علاقه دارید به نکات زیر توجه کنید:
- یک نرم افزار جدید و پر استفاده در بازار انتخاب کنید
- تا می توانید انیمیشن ببینید و از آنها الهام بگیرید
- همزمان با نرم افزار، شروع به یادگیری طراحی با دست کنید
- مراحل ساخت انیمیشن را یاد بگیرید
- یک برنامه مشخص و گردش کار برای خود تهیه کنید
- از بزرگنمایی و اغراق زیاد استفاده کنید
1. انیمیشن Raya and the Last Dragon
“Raya and the Last Dragon” (رایا و آخرین اژدها) یک فیلم انیمیشنی محصول شرکت والت دیزنی است که در سال 2021 منتشر شد. این فیلم توسط دون هال و کارلوس لوپز استرادا کارگردانی شده و به عنوان پنجاه و نهمین فیلم انیمیشنی دیزنی شناخته میشود. “Raya and the Last Dragon” در یک دنیای فانتزی به نام کوماندرا (Kumandra) رخ میدهد و داستانی پرماجرا و هیجانانگیز درباره همبستگی و اتحاد روایت میکند.
خلاصه داستان
داستان فیلم در دنیای کوماندرا رخ میدهد، جایی که انسانها و اژدهایان در گذشته در هماهنگی زندگی میکردند. با این حال، زمانی که موجودات شیطانی به نام “درون” (Druun) زمین را تهدید میکنند، اژدهایان برای نجات بشریت خود را فدا میکنند. پانصد سال بعد، این موجودات شیطانی بازمیگردند و جنگجوی جوانی به نام رایا (Raya) مأموریتی پیدا میکند تا آخرین اژدها به نام سیسو (Sisu) را پیدا کند و با کمک او صلح و آرامش را به کوماندرا بازگرداند.
شخصیتهای اصلی
- رایا (Raya): جنگجوی شجاع و قهرمان اصلی داستان که تلاش میکند تا آخرین اژدها را پیدا کند و زمین را از تهدیدات نجات دهد.
- سیسو (Sisu): آخرین اژدها که شخصیت مهربان و شوخطبعی دارد و به رایا در مأموریتش کمک میکند.
- ناماری (Namaari): یک جنگجوی دیگر از یکی از پنج قبیله کوماندرا که در ابتدا دشمن رایا است اما در طول داستان تحولات شخصیتی را تجربه میکند.
تمها و پیامها
“Raya and the Last Dragon” به موضوعاتی مانند همبستگی، اعتماد، اتحاد و توانایی همکاری میپردازد. فیلم نشان میدهد که با همکاری و اعتماد به یکدیگر میتوان بر موانع و مشکلات غلبه کرد و دنیایی بهتر ساخت. همچنین، داستان به اهمیت تنوع فرهنگی و پذیرش تفاوتها اشاره دارد.
بازخوردها
این انیمیشن با استقبال مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد. منتقدان به کیفیت بالای انیمیشن، داستان جذاب و پیامهای مثبت فیلم اشاره کردهاند. همچنین، “Raya and the Last Dragon” به دلیل نمایش قهرمان زن قدرتمند و توجه به فرهنگهای آسیای جنوب شرقی مورد تحسین قرار گرفت.
نکات ویژه
- گرافیک و انیمیشن: گرافیک زیبا و انیمیشن با کیفیت بالا یکی از نکات برجسته این فیلم است.
- موسیقی: موسیقی فیلم توسط جیمز نیوتن هاوارد ساخته شده که به ایجاد فضای مناسب و جذابیت بیشتر فیلم کمک کرده است.
- تنوع فرهنگی: این فیلم با الهام از فرهنگها و افسانههای آسیای جنوب شرقی ساخته شده و به خوبی توانسته تنوع فرهنگی را نشان دهد.
2. میچل ها در مقابل ماشین ها
شکافهای بین نسلی انیمیشنها هرگز به اندازه فیلم The Mitchells vs. Machines شبیه کارناوال علمی تخیلی نبوده است. اولین فیلم بلند مایک ریاندا نویسنده/کارگردان (او و جف رو، نویسنده/کارگردان همکارش در نمایش احمقانه و وحشتناک Gravity Falls استخوان های خود را ساختند) به همان اندازه پوچ، دوست داشتنی و وحشتناک است.
به راحتی می توان احساس گم شدگی یا غرق شدن توسط چراغ های چشمک زن و مناظر هیجان انگیز را به اندازه خانواده مرکزی که در یک طرف مسابقه کینه عنوان قهرمانی می جنگند، احساس کرد، اما به همان اندازه به راحتی می توان با شادی طاقت فرسا از عواقب طولانی و خسته کننده گردش در پارک موضوعی کنار رفت.
خانوادهای که در ژانر آن گنجانده شده است، در هر قاب درهم و برهم و شلوغی که سعی میکنند از آن فرار کنند (اغلب همینطور هستند) نفوذ میکند و در این روند، پرانرژیترین و دوستداشتنیترین کمدی انیمیشنی را تا به حال امسال خلق میکند.
و مقدمه آن بسیار فروتنانه آغاز می شود. فیلمساز و انیماتور کتی (ابی جیکوبسون) خانه را به قصد کالج ترک می کند و برای رسیدن به آنجا، باید با خانواده اش به یک سفر جاده ای برود: ریک (دنی مک براید)، پدرش که در فضای باز لودیت است. لیندا (مایا رودولف)، مادر صلحجوی او؛ و هارون (ریاندا)، برادر کوچکش که از دینهای دینی است.
شاید بتوانید حدس بزنید که کتی و پدرش همیشه چشم به چشم نمی بینند، حتی وقتی چشمان کتی به تلفن یا لپ تاپ او چسبیده نیست. این تکنوکریتیتیک، که در آن «زمان روی صفحه» یک عبارت کثیف است و شخصیت پدری متحول و کابینساز میخواهد خانوادهاش دنیای واقعی را تجربه کنند، میتواند به اندازه فصل دوازدهم سریال کمدی تیم آلن هککننده باشد.
«میچلها در برابر ماشینها» نه تنها از طریق برخی نکات ظریف عمدی در نوشتههایش، بلکه با برخی نکات ضد ظرافت بزرگ از این خطر فرار میکند: در طول سفر، شرکتهای فنآور شیطانی به هم میریزند و روباتهای تولید شده در تلفن تصمیم میگیرند که همه عکسها را شلیک کنند. انسان به فضا این فیلم به چیزی به این بزرگی روایی نیاز داشت تا جلوههای بصری سینک آشپزخانه را پشتیبانی کند. فیلم سونی از همان فناوری استفاده میکند که باعث شد Spider-Man: Into the Spiderverse بسیار واضح و منحصر به فرد به نظر برسد و سایههای خندهداری را به CG رسا اضافه کند.