سلامتی

نکاتی برای سلامت کودکان

خبر خوب این است که برای تربیت فرزندان سالم نیازی به مدرک تغذیه ندارید. پیروی از برخی دستورالعمل های اساسی می تواند به شما کمک کند فرزندان خود را تشویق کنید که درست غذا بخورند و وزن سالمی داشته باشند.

در اینجا 10 قانون کلیدی برای زندگی وجود دارد:

نوشته های مشابه
  1. والدین خطوط عرضه را کنترل می کنند: شما تصمیم می گیرید که کدام غذاها را بخرید و چه زمانی آنها را سرو کنید. اگرچه بچه‌ها به خاطر غذاهای کم‌مغذی والدین خود را آزار می‌دهند، بزرگسالان باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد غذاهایی که به طور منظم در خانه ذخیره می‌شوند، مسئول باشند. آنها آنچه را که در کمد و یخچال در خانه موجود است می‌خورند.
  2. از غذاهایی که ارائه می‌دهید: بچه‌ها می‌توانند انتخاب کنند که چه بخورند یا اصلا بخورند. زمان‌بندی منظم وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها را برنامه‌ریزی کنید. از بین گزینه هایی که ارائه می دهید، به آنها اجازه دهید انتخاب کنند که چه چیزی بخورند و چه مقدار از آن را می خواهند. ممکن است این آزادی کمی بیش از حد به نظر برسد. اما اگر مرحله 1 را دنبال کنید، فرزندان شما فقط از بین غذاهایی که شما می خرید و سرو می کنید انتخاب می کنند.
  3. ترک “بشقاب تمیز”: اجازه دهید بچه ها وقتی احساس می کنند به اندازه کافی سیر شده اند دست از غذا خوردن بکشند. بسیاری از والدین تحت قانون بشقاب تمیز بزرگ شدند، اما این رویکرد به بچه ها کمک نمی کند وقتی احساس سیری می کنند به بدن خود گوش دهند. وقتی بچه ها متوجه احساس سیری می شوند و به آنها واکنش نشان می دهند، کمتر احتمال دارد که پرخوری کنند.
  4. آنها را جوان شروع کنید: ترجیحات غذایی در اوایل زندگی ایجاد می شود، بنابراین تنوع را ارائه دهید. دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها حتی زمانی که بچه ها نوزاد هستند شروع به شکل گیری می کنند. ممکن است لازم باشد غذای جدیدی را در چندین موقعیت مختلف سرو کنید تا کودک آن را بپذیرد. کودک را مجبور به خوردن نکنید، بلکه چند لقمه به او بدهید.

  1. منوی بچه ها را دوباره بنویسید: چه کسی می گوید بچه ها فقط می خواهند پیتزا، همبرگر و ماکارونی و پنیر بخورند؟ وقتی بیرون غذا می خورید، اجازه دهید بچه هایتان غذاهای جدید امتحان کنند و ممکن است شما را با تمایل خود به آزمایش شگفت زده کنند.
  2. شمارش کالری بنوشید: نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین کالری اضافی اضافه می کنند و مانع از تغذیه خوب می شوند. آب و شیر بهترین نوشیدنی برای کودکان هستند. آبمیوه زمانی که 100% باشد خوب است، اما بچه ها به مقدار زیادی از آن نیاز ندارند – 4 تا 6 اونس در روز برای کودکان پیش دبستانی کافی است.
  3. شیرینی ها را به جای خود بگذارید: شیرینی های گاه به گاه خوب هستند، اما دسر را به دلیل اصلی خوردن شام تبدیل نکنید. وقتی دسر جایزه خوردن شام است، بچه ها طبیعتاً ارزش بیشتری نسبت به کلم بروکلی برای کیک کوچک قائل می شوند.
  4. غذا عشق نیست: راه های بهتری برای گفتن «دوستت دارم» پیدا کنید. وقتی از غذاها برای پاداش دادن به بچه ها و نشان دادن محبت استفاده می شود، آنها ممکن است شروع به استفاده از غذا برای مقابله با استرس یا سایر احساسات کنند. به جای خوراکی‌های غذایی، آغوش، تمجید و توجه را پیشنهاد دهید.
  5. بچه ها مانند شما رفتار می کنند: الگو باشید و خودتان سالم غذا بخورید. هنگام تلاش برای آموزش عادات غذایی خوب، سعی کنید بهترین الگوی ممکن را ارائه دهید. میان وعده های مغذی را انتخاب کنید، پشت میز غذا بخورید و وعده های غذایی را حذف نکنید.
  6. زمان تلویزیون و کامپیوتر را محدود کنید: وقتی این کار را انجام می دهید، از خوردن تنقلات بی فکر خودداری می کنید و فعالیت را تشویق می کنید. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که تماشای تلویزیون را کم می کنند درصد چربی بدن خود را نیز کاهش می دهند. وقتی زمان تلویزیون و رایانه محدود باشد، کارهای فعال تری برای انجام دادن پیدا می کنند. و محدود کردن “زمان صفحه” به این معنی است که زمان بیشتری برای فعالیت با هم خواهید داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا