کسب و کار

10 روش مطمئن برای حفظ انگیزه و بودجه

بودجه بندی پایه و اساس در دست گرفتن مسئولیت پول شماست. چرا؟ زیرا بودجه بندی به هر دلاری می گوید که چه کاری انجام دهد.

اما بیایید صادق باشیم—گاهی اوقات همه این موارد بودجه بندی به دست می آید. . . خوب. . . طاقت فرسا زنده نگه داشتن این انگیزه مالی می تواند دشوار باشد.

مهم نیست در سفر بودجه‌ریزی خود کجا هستید، ما چند نکته و ترفند برای حفظ انگیزه در طول مسیر داریم.

چرا انگیزه خود را از دست می دهید

شاید ماهی یک بار با هیجان و آماده برای ایجاد یک بودجه جدید زود از خواب بیدار نشوید. اشکالی ندارد. (یا شاید هم این کار را می کنید. خیلی اشکالی ندارد.) موضوع این است که هیجان واقعی باید به این باشد که بودجه بندی امروز و در بلندمدت چه کاری برای شما انجام می دهد.

آن لحظات بلندمدت (مانند از بین بردن تمام بدهی های شما) گاهی اوقات می تواند در کوتاه مدت بسیار خسته کننده باشد. گاهی اوقات هیجان سرگرمی در حال حاضر یا هیجان کوتاه مدت خرج کردن ناگهانی می تواند چشم ما را از اولویت های ما دور کند. و گاهی اوقات زندگی آنقدر شلوغ می شود که ما توان ماندن در برنامه ریزی بودجه خود را از دست می دهیم.

چگونه با بودجه ماه به ماه انگیزه خود را حفظ کنید

در اینجا چند ایده مورد علاقه ما برای افزایش حجم انگیزه شما آورده شده است:

1. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به بودجه شما احترام می گذارند.

اگر با افراد بی‌معنا معاشرت می‌کنید، وسوسه می‌شوید که همین کار را انجام دهید. افراد همفکر به عنوان یادآوری زنده از اهداف پولی شما عمل می کنند. آنها به شما فشار نمی آورند تا کارهایی خارج از بودجه خود انجام دهید. به علاوه، وقتی سوالی دارید یا نیاز به کمی پاسخگویی دارید، منابع عالی هستند.

2. بودجه بندی را با یک اپلیکیشن آسان کنید.

خوب، نه هر برنامه ای. برنامه ما—EveryDollar. زیرا می‌توانید سعی کنید با مداد و کاغذ یا صفحه‌گسترده همگام باشید، اما آنها به این آسانی نیستند. و اجازه دهید با آن روبرو شویم، بودجه ساده تر، بودجه ای است که شما به احتمال زیاد به آن پایبند هستید.

3. دلیل خود را مشخص کنید.

چه چیزی شما را به فکر بودجه بندی رساند؟ امیدوارید چه اتفاقی بیفتد؟ در مورد دلایلی که می خواهید یک بار برای همیشه کنترل پول خود را به دست بگیرید، عمیق بگردید و صادق باشید. این دلیل شماست و وقتی همه چیز سخت یا خسته کننده می شود – دلیل خود را به خاطر بسپارید!

4. اهداف خود را بصری کنید.

تصاویری را در اطراف خانه تصاویری که اهداف شما را نشان می دهند آویزان کنید. پرداخت پول آن ماشین؟ عکس آن را روی در یخچال خود قرار دهید تا به خاطر بیاورید که چرا به جای سفارش پیتزای تحویلی در خانه آشپزی می کنید. شما در حال تنظیم بودجه خود هستید و با آن زندگی می کنید تا بتوانید اتفاقات بزرگی را رقم بزنید. بنابراین، مطمئن شوید که آن چیزهای بزرگ را به خود یادآوری می کنید.

5. بودجه برای سرگرمی.

راه دیگر برای کاهش ریسک فرسودگی بودجه این است که مطمئن شوید برای سرگرمی بودجه خود را اختصاص داده اید. اکنون، اگر برای یک صندوق اضطراری پس‌انداز می‌کنید یا بدهی را پرداخت می‌کنید، این پول سرگرم‌کننده بسیار ناچیز خواهد بود. به یاد داشته باشید، آن ردیف بودجه کوچک فقط برای یک فصل است. و صحبت از فصول، لیست ما از فعالیت های پاییزی مقرون به صرفه را برای الهام گرفتن از پول سرگرم کننده بررسی کنید!

6. درباره بودجه بندی و مدیریت پول بیشتر بدانید.

گاهی اوقات وقتی انگیزه از بین می رود، به این دلیل است که ما شروع به شک کردن به خود می کنیم. آیا من حتی این کار را درست انجام می دهم؟ اگر سؤالاتی از این قبیل مطرح شد، کمی وقت بگذارید تا درباره نحوه انجام بهتر این پول بیشتر بدانید. با یک آزمایش رایگان Ramsey+ شروع کنید، جایی که می‌توانید نسخه پریمیوم EveryDollar را آزمایش کنید و دوره‌های پولی مانند بودجه‌بندی که واقعاً کار می‌کند تماشا کنید. با تمام دانش عملی بودجه‌بندی که به دست می‌آورید، از مجموع تمامی لاستیک‌های دوچرخه در تور دو فرانس، نیرومندتر خواهید بود.

7. پیروزی های (کوچک و بزرگ) را جشن بگیرید.

اگر انگیزه پاداش دارید، احساس بدی نداشته باشید. اول از همه، این طبیعی است. دوم، از آن برای حفظ انگیزه خود استفاده کنید. وقتی به یک هدف می رسید – حتی یک هدف کوچک – جشن بگیرید! بعد از اینکه سه ماه متوالی بودجه بندی کردید، یک بدهی را پرداخت کردید یا هزینه های اضافی را به مدت 30 روز کاهش دادید، به خودتان پاداشی مناسب برای بودجه بدهید.

8. به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

تصمیماتی که دیروز گرفتی نباید امروز را تعیین کنند. و منظور ما از «دیروز» گذشته و دیروز تحت اللفظی شماست. وقتی با پول خود اشتباه می کنید (و خواهید کرد – همه این کار را انجام می دهند) مراسم ترحیم ( افسرده نشوید)نگیرید.

9. راه های بهتری نسبت به هزینه کردن برای مقابله با استرس پیدا کنید.

بنابراین، اگر خرج‌کننده احساسی هستید، یا اگر با خرید چیزهایی به استرس پاسخ می‌دهید، می‌توانید این عادت را تغییر دهید. اما شما باید به فکر جایگزین‌های مناسب با بودجه برای آن اقدام باشید. یک حمام آرامش‌بخش خوب، پیاده‌روی یا دویدن بیرون، بازی ورق با خانواده، نوشیدن یک فنجان چای بابونه، همه اینها ایده‌های خوبی هستند.

10. هزینه ها را مانند رسانه های اجتماعی پیگیری کنید.

بیایید صادق باشیم، بودجه شما مهمتر از فید شما است. بله گفتیم! پیگیری هزینه‌ها و حفظ هزینه‌هایتان بسیار مهم‌تر از این است که ببینید یک غریبه برای شام چه می‌خورد. البته، ورود به اینستاگرام اشکالی ندارد، اما مطمئن شوید که بیشتر از اهداف مالی شما توجه شما را جلب نمی کند.

شاید بودجه ریزی ماه به ماه کار آسانی باشد، اما برای تمرکز روی رویاهای پولی بزرگتر مانند کنار گذاشتن تمام بدهی، پرداخت خانه یا پس انداز برای بازنشستگی مشکل دارید.

منطقی است. در برخی شرایط، رسیدن به این اهداف ممکن است سالها طول بکشد. اما شما آنچه لازم است را دارید. این نکات را برای آسان تر کردن آن امتحان کنید:

11. اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید.

به اندازه کافی ساده، درست است؟ فرض کنید مدتی است که برای وام مسکن خود پول اضافی پرداخت کرده اید و هنوز 60000 دلار بدهکار هستید. چرا این مجموع را به اعدادی که سریع‌تر به دست می‌آیند تقسیم نکنید؟ شش هدف کوچکتر 10000 دلاری، با یک جشن بعد از زدن هر کدام، بسیار قابل کنترل تر به نظر می رسد.

12. پیش نویس های خودکار را تنظیم کنید.

تا جایی که ممکن است، اهداف خود را در خلبان خودکار قرار دهید. پیش نویس های خودکار را تنظیم کنید که مستقیماً به حساب های بازنشستگی، شرکت وام مسکن یا وام دهندگان شما پول ارسال می کند. با ندیدن پول در وهله اول، کمتر احتمال دارد آن را از دست بدهید – و احتمال اینکه در طول مسیر پیشرفت خود را شگفت زده کنید.

13. برای فرسودگی شغلی آماده شوید.

بدانید که به احتمال زیاد، فصلی از فرسودگی شغلی در راه است. هی – برای همه ما اتفاق می افتد! ادامه دهید و تصمیم بگیرید که در زمان رسیدن چه کاری انجام خواهید داد. هر تصمیمی که گرفتی، از اهدافت دست نکش. آنها ارزش جنگیدن و بودجه بندی را دارند!

14. از پیشرفت هدف خود مراقبت کنید.

هنگامی که پیشرفت خود را دنبال می کنید، این یک یادآوری ثابت است که به اهداف خود نزدیک می شوید! ما انجام این کار را با برنامه جدید BabySteps بسیار آسان کرده ایم. بدهی خود را از بین ببرید و سریعتر از همیشه پس انداز کنید. این ابزار تعاملی ردیابی پیشرفت پول خود را سرگرم‌کننده می‌کند (بله، واقعاً) – به شما این امکان را می‌دهد تا آن اهداف پولی را مانند قبل از بین ببرید. زیرا شما آنچه لازم است را دارید. شما فقط باید به حرکت ادامه دهید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا