متفرقه

ویندوز 10: بهترین نکات و ترفندها

با همه چیزهای جدید، مجموعه ای از ترفندها و نکات جدید برای ویندوز 10 ارائه می شود – برخی از آنها قابلیت های قدرتمندی را باز می کنند که برای کاربران روزمره پنهان است. دیگران به سادگی به شما اجازه می‌دهند تجربه ویندوز 10 را به شکلی که مناسب می‌دانید شکل دهید. در اینجا برخی از مفیدترین ترفندها و نکاتی که در چندین تکرار ویندوز 10 پیدا کرده ایم، آورده شده است. عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر کار سختی نیست.

نوار بازی تراز شده

اگر به بازی کردن در رایانه شخصی خود علاقه دارید، نوار بازی ویندوز 10 – که با فشار دادن Windows + G در داخل بازی احضار می شود – انواع و اقسام موارد اضافی فوق العاده را در خود جای می دهد. همیشه می‌توانست از کلیپ‌های گیم‌پلی اسکرین‌شات یا ویدیو بگیرد، اما پخش آسان بازی Beam و حالت بازی جذاب را نیز ارائه می‌دهد. بهتر از این، به‌روزرسانی می 2019 آن را به یک پوشش کامل تبدیل کرد که هیچ رقیبی را ارائه نمی‌دهد. این رابط کاربری که اکنون قابل تنظیم است دارای یک ویجت عملکرد، یک ویجت صوتی با کنترل‌های سرتاسر سیستم و هر برنامه، یک رابط دیسکورد مانند برای دوستان Xbox Live، یک گالری عکس و حتی یکپارچه‌سازی کامل Spotify است. عالی است و به‌روزرسانی می 2020 ویژگی‌های مفیدتری را در قالب شمارنده نرخ فریم و نظارت بر دمای GPU اضافه کرد. ذخیره لایو اینستاگرام با این چند نکته ساده ممکن می باشد.

نوار بازی حتی اگر واقعاً بازی نمی‌کنید مفید است، زیرا می‌توان از آن برای ضبط ویدیو از هر برنامه استفاده کرد – نه فقط بازی. ویندوز 10 همچنین دارای یک بخش بازی اختصاصی در تنظیمات منوی استارت است که به شما امکان می‌دهد گزینه‌هایی از جمله شبکه Xbox و کنترل‌های والدین را سرهم کنید.

خط زمانی ویندوز

تایم لاین به شما کمک می کند از جایی که کار را رها کرده اید ادامه دهید. با کلیک بر روی دکمه Task View در نوار وظیفه یا فشار دادن Windows Key + Tab این ویژگی را احضار می‌کند، که یک خط زمانی فعالیت شما در برنامه‌های پشتیبانی‌شده را نشان می‌دهد که به گذشته کشیده شده است. حتی راحت‌تر، مایکروسافت به شما امکان می‌دهد برنامه‌های مرتبط را با هم در «فعالیت‌ها» در Timeline گروه‌بندی کنید، به‌طوری که وقتی آن سند بودجه یک هفته‌ای را باز می‌کنید، برای مثال، ارائه‌ها و وب‌سایت‌هایی که در آن زمان به آنها ارجاع داده‌اید نیز به راحتی احضار شوند. این حتی در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شود، بنابراین اگر از چندین رایانه شخصی استفاده می‌کنید می‌تواند مفید باشد، اگرچه مایکروسافت متأسفانه قصد دارد به زودی همگام‌سازی بین دستگاهی Timeline را متوقف کند.

مگس در پماد: فقط تعداد محدودی از برنامه‌ها با Timeline کار می‌کنند، اگرچه مایکروسافت ابزارهایی را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا در پشتیبانی آماده شوند. این شامل Office، Adobe’s Creative Cloud، و برنامه های بومی ویندوز 10 مانند News و Maps، و همچنین مرورگر مایکروسافت اج و کروم گوگل (پس از نصب افزونه مایکروسافت) است. می‌توانید با رفتن به تنظیمات > حریم خصوصی > سابقه فعالیت آن را غیرفعال کنید.

Sandbox ویندوز

Windows Sandbox که در به‌روزرسانی می 2019 ویندوز 10 معرفی شد، آزمایش نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های ناشناخته را در یک محیط امن آسان می‌کند. این ویژگی اساساً یک کپی دوم مجازی شده از ویندوز را در ویندوز ایجاد می کند که در آن می توانید کارهای غیرقابل اعتماد را با فایروال از نصب اصلی خود اجرا کنید. اگر همه چیز به شکل گلابی پیش می رود، فقط کامپیوتر مجازی را هسته ای کنید و از نو شروع کنید. آسان-پیزی! و اگر فایلی بررسی شد، می‌توانید آن را از قرنطینه خارج کرده و در ویندوز 10 کپی کنید. به‌روزرسانی می 2020 توانایی فعال کردن شبکه و GPU رایانه شخصی شما در Sandbox و حتی یک پوشه مشترک بین Sandbox و دسکتاپ رایانه شخصی شما را اضافه می‌کند، اگر خطر افزایش تهدید برای شما مهم نیست.

یکی از نقاط ضعف Windows Sandbox: این تنها در ویندوز 10 پرو موجود است. راهنمای Windows Sandbox ما هر چیزی را که باید بدانید را توضیح می دهد.

کلیپ بورد ابری

عملکرد کپی و چسباندن ویندوز 10 سالهاست که مورد استفاده قرار نگرفته است، اما اکنون می‌توانید با کلیپ‌بورد ابری، این اشکال را در چندین رایانه شخصی به کار ببرید – یک ویژگی واقعاً مفید که در به‌روزرسانی اکتبر 2018 معرفی شد. به Start > Settings > System > Clipboard بروید و «Sync through devices» را فعال کنید تا شروع به کپی کردن داده ها در یک رایانه شخصی و چسباندن آن در رایانه دیگری شود.

وقتی در این منو هستید، فعال کردن «سابقه کلیپ بورد» به شما امکان می‌دهد چندین مورد را در کلیپ بورد ذخیره کنید تا بتوانید بعداً دوباره از آنها استفاده کنید. چیزهای خوب

تلفن شما ویندوز را به گوشی شما متصل می کند

آیا می خواهید تلفن و رایانه شخصی خود را به هم نزدیکتر کنید؟ با ترکیب مناسب تلفن و رایانه شخصی، برنامه Your Phone در ویندوز اکنون می تواند عکس های اخیر گرفته شده با تلفن را نشان دهد، پیام های SMS را مشاهده و ارسال کند، با اعلان های تلفن هشدار داده شود، عمر باتری تلفن را ببیند، تلفن را مشاهده کرده و با آن تعامل داشته باشد. صفحه نمایش و برنامه ها و حتی برقراری تماس.

البته به برنامه Your Phone برای اندروید نیز نیاز دارید. یک برنامه آیفون نیز وجود دارد اما بسیار محدودتر است.

لینوکس در ویندوز

این کار با پوسته ساده Bash شروع شد، اما در طول سال ها، مایکروسافت زیرسیستم ویندوز خود را برای لینوکس (WSL) به یک ویژگی شگفت آور قوی برای توسعه دهندگان تبدیل کرد. آخرین نسخه که WSL2 نام دارد، اکنون لینوکس را بر روی هسته خود در چیزی که اساساً یک ماشین مجازی است اجرا می کند و عملکرد را بهبود می بخشد. حتی می توانید فایل ها را در سیستم فایل ریشه لینوکس ذخیره کنید، سپس از طریق Windows File Explorer در داخل هارد دیسک مجازی لینوکس به آنها دسترسی داشته باشید. برای استفاده از آن، باید سازگاری اختیاری لینوکس را فعال کنید و یک توزیع لینوکس را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. چندین توزیع در دسترس است، از جمله اوبونتو، دبیان، OpenSUSE و Kali.

مایکروسافت در حال ساخت یک رابط گرافیکی برای برنامه های لینوکس در WSL2 است، اما این ویژگی در حال حاضر به عنوان یک رابط سبک خط فرمان بهترین کار را دارد. این به خوبی با ویرایشگر متن ترمینال فوق العاده مایکروسافت جفت می شود، که به شما امکان می دهد لینوکس، پاورشل و ابزارهای خط فرمان را به طور همزمان مدیریت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا