سلامتی

ترفندهایی برای داشتن سلامت ذهنی در سال 2022

در سال 2005، بنیاد ملی علوم گزارش داد که هر فرد به طور متوسط ​​تقریباً 12000 تا 60000 فکر در روز دارد. این افکار زیادی است. اما فکر می‌کنم یافته‌های جالب‌تر این بود که 95 درصد افکار همان افکار روز قبل و 80 درصد آنها منفی بودند. فنگ شویی ثروت

ما ایجاد کننده های عادت هستیم. این یافته به ما می گوید که چرا. اگر اکثراً هر روز افکار یکسانی داشته باشیم، نتایج یکسانی ایجاد می کنیم.

نوشته های مشابه

بنابراین، آیا می توانید تفکر خود را تغییر دهید؟ بله، می توانید، اما همیشه آسان نیست. اسپیرونولاکتون یا عبارت “نورون هایی که با هم شلیک می کنند، با هم سیم می کشند” را شنیده اید؟ دونالد هب، یک عصب روانشناس، این عبارت را ابداع کرد تا توضیح دهد چگونه مغز شما شبکه های عصبی جدید را تشکیل می دهد.

نوروپلاستیسیته توانایی مغز برای سازماندهی مجدد خود در پاسخ به یک تجربه است. اگر تجربه ای را تکرار کنید، مانند یادگیری مطالب در کلاس جدید، مغز شما ارتباطات سیناپسی جدیدی ایجاد می کند که به شما کمک می کند این اطلاعات جدید را حفظ کنید.

افکار منفی افکار عادی هستند.

چالش ایجاد افکار جدید این است که مغز شما نیز سوگیری منفی دارد.

این سوگیری منفی یک پاسخ بقا است که شما را ایمن نگه می دارد. این مغز شما فعالانه به دنبال خطر است و به راه هایی برای محافظت از شما فکر می کند.

خوشبختانه، در دنیای امروزی نیازی به محافظت از خود در برابر خورده شدن توسط یک ببر دندان شمشیری ندارید. اما سوگیری منفی همچنان ظاهر می شود، البته به روش های کمتر مفید.

وقتی از رئیس خود نظر منفی دریافت می کنید، ذهن شما فکر می کند که در خطر هستید.

سپس درگیر یک مارپیچ افکار منفی می شوید که چیزی شبیه به این است: «رئیس من فکر می کند من یک احمق هستم. شاید من یک احمق هستم؟ قراره اخراج بشم قرار نیست کسی بخواهد من را استخدام کند. من خانه ام را از دست خواهم داد خانواده ام از من متنفر خواهند شد. من تنها و فقیر خواهم مرد.»

این مارپیچ های افکار منفی اغلب در دوران مدرن هیچ هدف مفیدی ندارند.

اما این الگوهای تفکر منفی خودکار بخشی از تجربه انسان است، چه بخواهیم چه نخواهیم. خوشبختانه، راهی برای رهایی از این افکار وجود دارد که می تواند احساس بسیار وحشتناکی در ما ایجاد کند.

می توانید این الگو را با یادگیری نحوه “بودن” با احساسات منفی خود بشکنید.

ذهن شما یک ماشین تفکر خودکار است. بنابراین هنگامی که با یک مشکل مواجه می شوید، به سرعت برای یافتن راه حل دست به کار می شود.

در حالی که ذهن شما در برنامه ریزی تعطیلات یا تکمیل فرم های بی شمار برای ثبت نام فرزندتان در اردوگاه تابستانی عالی است، اما در حل مشکلات عاطفی عالی نیست. قرص چربی سوز شکم و پهلو از همین ترفندها برای فروش استفاده می کند.

مشکلات عاطفی در بدن شما وجود دارد که به عنوان احساسات فیزیکی تجربه می شود.

برای روشن‌تر شدن این موضوع، اجازه دهید به مثالی برگردیم که رئیستان به شما نظر منفی داده است.

پس از دریافت بازبینی، بلافاصله ترس را در بدن خود احساس می کنید زیرا پاسخ مبارزه یا فرار فعال می شود. مغز شما این ترس را به عنوان یک مشکل درک می کند و سعی می کند آن را با ذهن متفکر شما حل کند، در نتیجه مارپیچ افکار منفی که قبلاً در مورد آن صحبت شد، ایجاد می شود.

چه می شود اگر به جای اجازه دادن به ذهن خود برای فاجعه سازی، می توانید مکث کنید و متوجه فعالیت در ذهن و بدن خود شوید؟

مشاهده محتویات ذهن شما مهارت ذهن آگاهی است.

تمرکز حواس به این معناست که بدون قضاوت و با دلسوزی به آنچه در حال وقوع است توجه کنید.

با تمرکز حواس می توانید افکار مضطرب خود را آرام کنید. شما می توانید با بدن مضطرب خود باشید. و شما می توانید با کنجکاوی پاسخ دهید.

تغییر در کنار احساسات دشوار به شما کمک می کند تا افکار بهتری بیندیشید.

کاهش سرعت، توجه به آنچه در ذهن و بدن شما در حال وقوع است، در لحظه حال، یک مهارت است.

هر چه بیشتر این مهارت را تمرین کنید، آسان تر می شود.

اکنون وقتی رئیستان به شما نظر منفی می دهد، می توانید متوجه فاجعه سازی ذهن خود شوید. با کنجکاوی بدون قضاوت می توانید در کنار بدن مضطرب خود باشید. خود هیپنوتیزم

و این توجه به شما این امکان را می دهد که روش مفیدتری برای تفکر در مورد موقعیت انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است به سادگی تصمیم بگیرید که به جای تلاش برای «رفع» احساسات، با دقت و شفقت به خودتان پاسخ دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا