جنسی و زناشویی

بهترین نکات از زبان متخصصان ازدواج

همه ما باید این جمله را شنیده باشیم که “ازدواج کار می کند.” این امر برای هر ازدواجی صدق می کند، چه برای زوج های تازه ازدواج کرده و چه برای زوج های پیر.

دوره ماه عسل برای زوج ها زیاد طول نمی کشد و پس از پایان آن، شرکای زندگی به طور کامل با احساس یک زندگی زناشویی آشنا می شوند.

زندگی همیشه رنگین کمان و پروانه نیست اما می تواند مصالحه ای باشد به طوری که یک رابطه را به شکل موفقی پیش ببرد؛ این موفقیت نیازمند آگاهی برای دو  طرف رابطه است، پس با بالا بردن اطلاعات خود رابطه ی موفقی را پیش ببرید.

شاید بارها این سوالات در ذهنتان نقش بسته باشد که، چگونه یک ازدواج سالم داشته باشم؟ و چگونه می توان ازدواج را به نتیجه رساند؟ در ادامه نکات تخصصی در مورد بهبود روابط آورده ایم که می تواند بسیار راه گشا باشد. اینجا را بخوانید

1. جملات تاکیدی روزانه را تمرین کنید

سعی کنید تمام روز را از جملات محبت آمیز و تاکیدی استفاده کنید تا اینکه ارزش ها را کاهش دهید. روزانه از یکدیگر قدردانی کنید و نشان دهید که به فکر همسرتان هستید.

با جملات و رفتار علاقه خود را نسبت به همسرتان ابراز کنید و سعی کنید از حال و احوالات شریک زندگیتان باخبر شوید هرچند که زندگیتان شلوغ و پر مشغله است.

به یکدیگر لبخند بزنید لبخند زدن باعث تقویت رابطه شما می شود.

بدانید که در زندگی شریک زندگی شما چه می گذرد. مطمئناً، زندگی شلوغ است و حتی اگر بچه‌ها را بزرگ کنید، سخت‌تر می‌شود، اما تلاش کنید و بی‌توجه نمی‌ماند.

به عنوان مثال، امروز شریک زندگی شما چه برنامه ای دارد؟ آیا آنها برای شام با والدین خود بیرون می روند؟ آیا همسرتان امروز جلسه مهمی دارد؟ همه اینها را بدانید و از آنها بپرسید که چگونه پیش رفت. منبع

این باعث می شود که شریک زندگی شما احساس مهم بودن و مراقبت کند.

بهتر است انجام برخی از کارها را در خود بپرورانید که روزانه انجامشان دهید، به طور مثال:

  • هر روز به خود یادآوری کنید که زندگی سرشار از عشق و زیبایی دارید.
  • برای حل مشکلات با همسرتان مشورت کنید.
  • به نظرات همسر خود احترام بگذارید و به او حس کافی بودن بدهید.
  • هنگامی که با همسرتان اختلاف نظر دارید به او یادآوری کنید که این موضوع چیزی از علاقه ی شما نسبت به او کم نمی کند.
  • قوانینی برای خود بگذارید؛ مثلاً هر روز همدیگر را ببوسید.

الین بادر (LMFT) می گوید:

2. به جای عصبانی شدن کنجکاو باشید

این یک اصل راهنمای مهم است. این باعث می شود که همسران از یکدیگر سؤالات غیرمنتظره ای مانند

چیزی که دوست داشتی بابتش عذرخواهی کنم، اما در پرسیدن آن مردد بودی؟

و این عذرخواهی چگونه خواهد بود؟

کلماتی که دوست دارید بشنوید چیست؟

چگونه دوست دارید که من به طور مؤثرتری ارتباط برقرار کنم که شما را دوست دارم، برایتان ارزش قائلم، احترام می گذارم و از شما قدردانی می کنم؟

و پرسیدن این سؤالات توانایی پاسخگویی صادقانه را نشان می دهد.

زوج ها به ناچار با یکدیگر اختلاف نظر دارند. این اندازه اختلاف نیست که مهم است. این نحوه برخورد زوجین با اختلاف نظر است که تفاوت را ایجاد می کند.

معمول است که شرکای خود را در مقابل یکدیگر قرار می دهند و سپس بر سر اینکه چه کسی برنده و چه کسی می بازد، رقابت می کنند. در اینجا یک جایگزین بهتر برای شروع یک مذاکره وجود دارد…

زمانی را برای مذاکره پیدا کنید. سپس از این دنباله استفاده کنید

به نظر می رسد که ما در مورد X اختلاف نظر داریم (تعریف مورد توافق دوجانبه از مشکل را دریافت کنید تا هر کدام اختلاف نظر را بیان کنند تا زمانی که در مورد آنچه در حال بحث هستند به توافق برسند.

هر شریک 2-3 احساسی را نام می برد که موقعیت آنها را هدایت می کند

هر شریک راه حلی را در این قالب پیشنهاد می کند. من پیشنهاد می‌کنم X را امتحان کنیم که فکر می‌کنم می‌تواند برای شما کار کند، و در اینجا نحوه عملکرد آن برای من نیز آمده است. نحوه عملکرد راه حل پیشنهادی برای شریک زندگی خود را تزئین کنید.

این دنباله حل مسئله شما را با همکاری بیشتر آغاز می کند.

هر شریک راه حلی را در این قالب پیشنهاد می کند. من پیشنهاد می‌کنم X را امتحان کنیم که فکر می‌کنم می‌تواند برای شما کار کند، و در اینجا نحوه عملکرد آن برای من نیز آمده است. نحوه عملکرد راه حل پیشنهادی برای شریک زندگی خود را تزئین کنید.

رویاپردازی را متوقف کنید، به جای آن انتظارات واقع بینانه داشته باشید

مردم با تماشای کمدی های عاشقانه، خواندن افسانه های پریان در دوران رشد، و با خوشبختی تمام زندگی خود، در دنیایی ساختگی گرفتار می شوند که در آن انتظار دارند زندگی زناشویی آنها مانند افسانه ها باشد.

باید دست از خیال پردازی بردارید و متوجه شوید که خوشبختی همیشه در فیلم ها وجود دارد. واقعیت بسیار متفاوت تر است.

شما باید انتظارات واقع بینانه از همسرتان داشته باشید و او را به عنوان شاهزاده جذاب تصور نکنید.

در عوض، روی حفظ دیدگاه مثبت و پرورش یک دوستی قوی تمرکز کنید.

کیت کمبل (LMFT) می گوید:

به عنوان یک متخصص روابط بنیانگذار Bayview Therapy، افتخار همکاری با هزاران زوج را داشته ام.

در طول سال ها، من متوجه الگوهای مشابه در زوج هایی شده ام که ازدواج شاد و سالمی دارند.

زوج هایی که رضایت زناشویی بیشتری را گزارش می کنند، دوستی پر جنب و جوش و قوی دارند. دیدگاه مثبت داشته باشید و از یکدیگر قدردانی کنید.

در اینجا بهترین نکات رابطه من وجود دارد:

3. دوستی خود را در اولویت قرار دهید

دوستی های قوی پایه و اساس اعتماد، صمیمیت و رضایت جنسی در روابط هستند.

برای عمیق‌تر کردن دوستی‌تان، زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید، سؤالات باز بپرسید، داستان‌های معنادار را به اشتراک بگذارید و از ایجاد خاطرات جدید لذت ببرید!

هر بار که حمایت، مهربانی، محبت می کنید یا در یک مکالمه معنادار شرکت می کنید، ذخیره ای ایجاد می کنید. این حساب پس‌انداز احساسی نشان‌دهنده اعتماد و امنیت است که به شما کمک می‌کند در ارتباط باشید و در هنگام بروز درگیری از طوفان عبور کنید.

4. دیدگاه مثبت را حفظ کنید

زمانی هایی در زندگی وجود دارد که شرایط سخت می شود دراین شرایط سخت است که روحیه خود را حفظ کنید و نگرش مثبت داشته باشید اما لازم است بدانید که نگرش شما بر زندگی مشترک و شریک زندگیتان تأثیر می گذارد.

برای همین باید روحیه خود را حفظ کنید و تلاش کنید تا چیز های مثبت هرچند کوچک را ببنید.

این عدم تصدیق می تواند در طول زمان باعث ایجاد ناامیدی و رنجش شود. تمرکز خود را روی کارهایی که شریکتان انجام می دهد در مقابل کارهایی که انجام نمی دهند، تغییر دهید.

اجازه دهید همسرتان حداقل یک ویژگی، ویژگی یا عمل خاصی را که هر روز قدردانش هستید، بداند. کمی قدردانی می تواند راه درازی داشته باشد!

دیدگاه مناسب را توسعه دهید

شاید بپرسید چه چیزی باعث ایجاد یک ازدواج خوب یا یک ازدواج سالم می شود، در اینجا با یک دیدگاه مناسب به سؤالتان پاسخ می دهیم.

یکی از بهترین نکات رابطه این است که به هیچ موضوعی به صورت تعصبی نگاه نکنید و به جای آن یک دیدگاه مناسب ایجاد کنید. وقتی به شدت به تجربیات آزاردهنده گذشته پایبند هستید، ناخودآگاه نسبت به شریک زندگی خود متعصب می شوید.

حتی اگر همسرتان نیت خوبی داشته باشد، امکان زیادی وجود دارد که به طور ناخواسته از نظرات او پیروی کنید چرا که شما فاقد دیدگاه مناسب هستید. منبع

چند نکته برای داشتن ازدواج موفق

به شریک زندگیتان احترام بگذارید حتی اگر درحال مشاجره و دعوا هستید حق ندارید به یکدیگر بی احترام کنید و نقطه ضعف یکدیگر را به رخ بکشید. برای داشتن ازدواجی موفق پایدار احترام متقابل یک شراط لازم است

سعی کنید مشکلات خود را با صحبت حل کنید گره ای که با دست باز می شود نیاز به دندان ندارد بنابراین سعی کنید تا در صورت بروز مشکل صحبت کنید تا یک راه حل مناسب بیابید.

گاهی لازم است در زندگی مشترک از خود گذشتگی کنید این از خود گذشتی برای پایداری ازدواج لازم است باید علاوه بر اهداف  و خواسته های خود خواسته های همسرتان را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بایکدیگر زندگی کنید در کل هدف ازدواج نیز همین است که باید دیگری را نیز علاوه بر خودتان در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا