جنسی و زناشویی

پول و ازدواج: 6 کلید برای یک ازدواج شاد مالی

وقتی شما و همسرتان ازدواج کردید، توافق کردید که آینده مالی مشترکی داشته باشید. در اینجا آمده است که چگونه حفظ یک گفتگوی باز می تواند به شما در پس انداز، سرمایه گذاری و برنامه ریزی با هم کمک کند.

پول این یک مسئله مهم برای اکثر زوج های متاهل است. اگرچه مدیریت موفقیت آمیز امور مالی در ازدواج برای خوشبختی مشترک شما ضروری است، اما صحبت در مورد پول ممکن است به طور طبیعی اتفاق نیفتد. هر چند جای نگرانی نیست. اگر هنوز به بحث درباره نقش پول در زندگی مشترکتان نرسیده اید، برای شروع خیلی دیر نیست.

در اینجا (بیشتر بخوانید) شش شروع مکالمه پول و ازدواج آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا با خوشحالی به وضعیت مالی خود نزدیک شوید. اطلاعات کامل را ببینید تا از نکاتی درباره ی داشتن زندگی مشترک شاد بهره مند شوید.

1. آیا ما تمام اسرار مالی خود را در میان گذاشته ایم؟

آیا صورت های مالی را با شریک خود معامله کرده اید؟ این بدان معناست که هر یک از شما دارایی – و بدهکار – به علاوه اعداد کلیدی مانند درآمد و امتیازات اعتباری خود را به اشتراک بگذارید. دارایی های شما باید شامل حساب های پس انداز و بازنشستگی شما باشد. بدهی های شما ممکن است شامل بدهی دانشجویی، وام خودرو یا تجاری، مانده کارت اعتباری و حتی وام مسکن باشد.

چرا این مهم است؟ دبرا گرینبرگ، مدیر بازنشستگی شخصی، گروه راه حل های سرمایه گذاری، بانک آمریکا، می گوید: «وقتی با فردی ازدواج می کنید، دارایی های خود را ترکیب می کنید، اما این بدان معناست که ممکن است بدهی های یکدیگر را نیز بپذیرید. بهتر است از چیزی که می تواند بر وضعیت مالی شما به عنوان یک زوج تأثیر بگذارد تعجب نکنید. به عنوان مثال، اگر به طور مشترک برای وام مسکن درخواست دهید، یک امتیاز اعتباری پایین می تواند به یک مانع تبدیل شود.

2. چگونه می توانیم بودجه ایجاد کنیم و از آن استقبال کنیم؟

دریابید که چگونه هزینه ها را مدیریت کرده اید. حتی اگر هر دوی شما کار می کنید، ممکن است نخواهید صورتحساب ها را وسط تقسیم کنید. گرینبرگ می گوید: “اگر حقوق بالاتری دارید، ممکن است مسئولیت کامل هزینه های مسکن را بر عهده بگیرید و همسرتان می تواند سایر هزینه های ماهانه را پوشش دهد. همچنین ممکن است درصد بیشتری از درآمد خود را به صندوق بازنشستگی خود اختصاص دهید.” با این حال، هر دوی شما باید سعی کنید حداکثر کمک را به حساب های بازنشستگی خود داشته باشید و مطمئن شوید که هر گونه مزایای مشابه ارائه شده توسط کارفرمای خود را دریافت می کنید.

وقتی نوبت به مدیریت امور مالی روزانه می رسد، در مورد آنچه که هر دوی شما را راحت می کند صحبت کنید. برخی از زوج‌ها دریافتند حساب‌های بانکی مشترک ساده‌ترین راه برای مدیریت است. اما شاید شما به‌عنوان یک زوج تصمیم بگیرید که حساب‌های فردی را نگه دارید – و به طور دوجانبه در یک حساب مشترک مشارکت کنید تا برای خریدهای بزرگ‌تر پس‌انداز کنید. اطلاعات بیشتر را در مورد خرید مارک های آرایشی و بهداشتی گران مطالعه کنید.

3. چگونه به عنوان سرمایه گذار با هم هماهنگ شویم؟

نگرش شما در مورد پول و سرمایه گذاری ممکن است متفاوت باشد – و ممکن است به کمک نیاز داشته باشید تا همه چیز را همانطور که برای آینده خود برنامه ریزی می کنید مرتب کنید. شاید شما مایل به پذیرش ریسک بالقوه بازدهی بالاتر باشید، اما همسرتان ترجیح می‌دهد رویکردی آهسته و پیوسته داشته باشد. اشکالی ندارد – سبک های مالی مختلف شما حتی ممکن است مکمل یکدیگر باشند. شما فقط باید در مورد آن صحبت کنید و به این فکر کنید که چگونه تصمیمات سرمایه گذاری که امروز می گیرید می تواند بعداً بر امنیت مالی شما تأثیر بگذارد.

مریل برای کسانی که در مورد سطح ریسکی که با آن راحت هستند و ارتباط آن با انواع مختلف سرمایه گذاری کاملاً مطمئن نیستند، مریل آموزش سرمایه گذار آنلاین را ارائه می دهد. در آنجا مقالات، ویدئوها و آموزش‌هایی را خواهید دید که در سطوح مختلف دانش، در مورد موضوعاتی مانند سرمایه‌گذاری و بازار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر محصولات سرمایه‌گذاری تنظیم شده‌اند.

به خاطر داشته باشید که چه به عنوان یک زوج و چه به عنوان فردی، ممکن است همیشه تصمیمات درستی در مورد پول یا سرمایه گذاری نگیرید. وقتی اشتباهاتی رخ می دهد، از آنها درس بگیرید، از سرزنش خود یا شریک زندگی خود خودداری کنید و ادامه دهید.

4. تفاوت مالیات برای زوج ها چیست؟

ثبت مالیات به صورت مشترک می تواند بر امور مالی شما تأثیر بگذارد. زمانی را برای صحبت با یک متخصص مالیاتی در مورد گزینه های مختلف پرونده و نحوه تأثیر آنها بر تصویر مالیاتی خود اختصاص دهید. همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که انتخاب های سرمایه گذاری خود را مرور کنید و دریابید که آیا اقدامات مالیاتی کارآمدی وجود دارد که ممکن است انجام دهید.

5. آیا وصیت نامه و سایر اسناد قانونی ما به روز است؟

این همیشه یک چیز هوشمندانه برای فکر کردن است – و پیچیده نیست. اگر قصد شما این است که همسر خود را به عنوان ذینفع خود داشته باشید، باید خواسته های خود را در مورد ملک خود بیان کنید و مطمئن شوید که آنها در وصیت نامه و سایر اسناد کلیدی قانونی یا مالی، از جمله بیمه نامه ها و حساب های بازنشستگی منعکس می شوند. و ایده خوبی است که همه این اسناد را هر سال یا بیشتر بررسی کنید – یا اگر در شرایط شما تغییری بیشتر شده باشد – برای مشاهده اینکه آیا نیاز به بازنگری وجود دارد یا خیر و ذینفعان را از هرگونه تغییر مطلع کنید.

6. آخرین بار چه زمانی اهداف خود را بررسی کرده و مجدداً به آن متعهد شدیم؟

هیچ چیز در سنگ نیست. گرینبرگ می‌گوید: «تمام برنامه‌هایی که می‌کنید می‌توانند به سرعت با مشاغل جدید، هزینه‌های جدید و نوزادان جدید به هم بخورند. “هر از گاهی، منطقی است که نگاهی تازه به موقعیت مالی و اهداف خود بیندازید. احتمالاً می خواهید در این مسیر تغییراتی ایجاد کنید.”

گرینبرگ پیشنهاد می کند که به این فکر کنید که این یک تمرین سالانه باشد. چه بخواهید این کار را هر سال در زمان مشخصی انجام دهید – مثلاً هفته اول سپتامبر – یا در برخی نقاط عطف مالی، مانند زمانی که موجودی 401 (k) یا IRA شما به میزان مشخصی افزایش می‌یابد، مهم است که فکر کنید. با هم و وضعیت مالی اتحادیه خود را بررسی کنید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا