تغذیه

رژیم هندوانه چیست و آیا بی خطر است؟

رژیم هندوانه ممکن است نسخه 2022 رژیم غذایی مد روز گریپ فروت در دهه 1970 باشد. بسیاری از رژیم های مد روز می توانند از یک ارتباط مشهور به دلیل محبوبیتشان تشکر کنند – برای رژیم گریپ فروت، که طبق گزارش ها بروک شیلدز بود. و برای رژیم هندوانه، گابی باتلر است که در قسمتی از سریال پرطرفدار نتفلیکس Cheer به مادرش توضیح داد که او و یکی از هم تیمی‌هایش برای چند روز رژیم هندوانه را به عنوان پاکسازی می‌کردند.

باتلر در پاسخ به سوالی درباره رژیم غذایی توسط کتی کراوس در Extra در ژانویه، گفت: «این اساساً یک روزه هندوانه است. شما در واقع روزه نمی‌گیرید، زیرا چیزی در معده‌تان وارد می‌شود.» او افزود: «هر چند وقت یکبار این کار را انجام خواهم داد که احساس کنم خیلی بد غذا می‌خورم، نه تنها به خاطر ظاهر فیزیکی‌ام، بلکه برای وضعیت روحی‌ام نیز… این چیزی ناسالم نیست. در واقع برای شما در از بین بردن تمام آن مواد سمی بسیار خوب است. کاری که هندوانه انجام می دهد این است که اساساً همه چیز را پاک می کند زیرا بیشتر آب است.

رژیم هندوانه چیست؟

نسخه های مختلف رژیم هندوانه راه خود را در اینترنت پیدا کرده است. در اصل، رژیم غذایی شامل خوردن چیزی جز هندوانه برای یک دوره زمانی معین است. تغییرات رایج بین سه تا هفت روز طول می کشد و پس از آن، برخی یا همه غذاهایی را که معمولاً می خورید، با یا بدون هندوانه به آن اضافه می کنید. از آنجایی که هندوانه یک غذای کم کالری است – طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک فنجان هندوانه خرد شده حدود 46 کالری دارد – این رژیم غذایی بسیار کم کالری است. این یک رژیم پاکسازی یا سم زدایی در نظر گرفته می شود.

یوتیوب‌برهایی که آن را امتحان می‌کنند، به کاهش وزن زیادی می‌بالند – مثلاً 13 پوند در هفت روز، و می‌گویند که هوس خوردن غذاهای ناسالم را متوقف می‌کنند، پوست خود را پاک می‌کنند، شفافیت ذهنی و انرژی بیشتری دارند، و احساس سبک‌تر و کمتر نفخ می‌کنند.

رژیم هندوانه چگونه کار می کند؟

در رژیم غذایی هندوانه، شما برای چند روز چیزی جز هندوانه نمی خورید. برخی از نسخه ها دستورالعملی در مورد میزان مصرف هندوانه ندارند. دیگران مقدار مشخصی را توصیه می کنند.

بعد از اینکه روزهایی که چیزی جز هندوانه نمی‌خورید به پایان می‌رسد، برخی از نسخه‌های آن وعده‌های غذایی سبک همراه با مقدار زیادی هندوانه – حدس زدید – اضافه می‌کنند. برای دیگران، شما به رژیم غذایی معمول خود برمی گردید. ممکن است هر زمان که احساس کردید به پاکسازی یا سم زدایی نیاز دارید، رژیم هندوانه را تکرار کنید.

فواید پیشنهادی رژیم هندوانه

در حالت تعادل، هندوانه یک غذای سالم است. طبق یک مطالعه کوچک روی ۲۴ زن لاغر، تحقیقات نشان می‌دهد که هندوانه بیش از ۹۰ درصد آب دارد، بنابراین منبع خوبی برای هیدراتاسیون است و غذاهایی با محتوای آب بالا ممکن است سیرکننده‌تر باشند. به گفته USDA، این میوه هیچ چربی یا کلسترول ندارد و فقط مقدار کمی سدیم دارد. هندوانه حاوی:

بر اساس مقاله ای که در سپتامبر 2018 در مجله پزشکی بالینی منتشر شد، ویتامین A که به حفظ بینایی، حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با التهاب کمک می کند.

ویتامین C، که ممکن است ایمنی را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد

بر اساس تحقیقات منتشر شده در LWT در ژوئن 2020، لیکوپن، یک آنتی اکسیدان که ممکن است به جلوگیری از آسیب DNA کمک کند و به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

بر اساس مطالعه ای که در ژانویه 2017 در Current Opinion in Clinical Nutrition & Metabolic Care منتشر شد، سیترولین، یک آمینو اسید که ممکن است به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد ورزشی کمک کند.

و اگر تصمیم به خوردن تخمه هندوانه دارید، USDA گزارش می دهد که یک اونس از آنها حاوی 8 گرم (گرم) پروتئین و 13 گرم چربی است.

بنابراین، هیچ کس این واقعیت را که هندوانه سالم است زیر سوال نمی برد. اما وقتی آن را تنها منبع غذایی خود قرار دهید، کارشناسان می گویند که مزایای سلامتی بسیاری از مواد مغذی دیگر را از دست می دهید. کاستی می‌گوید: «این ناسالم است که یک غذا را روش زندگی خود قرار دهید. یک رژیم غذایی سالم شامل طیف وسیعی از غذاها است.

آیا می توانید با رژیم هندوانه وزن کم کنید؟

هر زمان که کالری را به شدت محدود کنید، احتمالاً وزن کم خواهید کرد. سوال واقعی باید این باشد: آیا رژیم هندوانه راهی مطمئن و موثر برای کاهش وزن است؟ کاستی می‌گوید: «این رژیم هیچ مهارتی را به شما نمی‌آموزد که با کاهش وزن مرتبط باشد. هنگامی که پاکسازی را متوقف کردید، “احتمالاً آن وزن و احتمالاً بیشتر را دوباره به دست خواهید آورد، که مفید نیست.”

کاستی می‌داند که پاک‌سازی‌ها می‌توانند جذاب باشند: «اگر برای مدتی ناسالم غذا می‌خورید، ممکن است احساس کنید که باید یک 180 انجام دهید، و تغییرات کوچک در ذهن شما نیست. من آن خواسته را درک می کنم. من هنوز آن را منصرف می‌کنم، اما فکر می‌کنم مردم حق دارند در مورد سلامتی خود تصمیم بگیرند.»

او این سوال را مطرح می‌کند که آیا استفاده از رژیم هندوانه برای کاهش وزن می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات اساسی باشد: «اگر می‌خواهید برای کاهش وزن تا این حد افراط کنید، می‌تواند نشانه‌ای از رابطه ناسالم با بدن یا غذا باشد. ” در وبلاگ ها –رفرنس– و وبسایت های مختلف به طور کامل می توانید مزایا و معایب رژیم هندوانه را جستجو کنید و بخوانید.

خطرات رژیم هندوانه چیست؟

اگر به فکر امتحان رژیم غذایی هندوانه هستید، چند خطر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اول، ممکن است گرسنه باشید و گرسنگی می تواند منجر به سردرد شود، شما را تحریک پذیر کند و تمرکز را سخت کند. کاستی می‌گوید: «غلبه کردن مداوم سیگنال‌های گرسنگی بدن، روشی محترمانه برای رفتار با خود نیست. خوردن چیزی جز هندوانه نیز می تواند گاز، نفخ و اسهال ایجاد کند.

اگر زمانی که کالری یا مواد مغذی زیادی دریافت نمی کنید ورزش می کنید، ممکن است دچار سرگیجه، خستگی یا ضعف شوید. و پیروی از رژیم غذایی هندوانه برای مدت طولانی ممکن است منجر به از دست دادن بافت عضلانی شود.

رژیم غذایی هندوانه چیزی در مورد ایجاد عادات پایدار که در درازمدت به سلامت جسمی و روانی شما کمک می کند، به شما نمی آموزد. «این ناسالم است که هر غذایی را راه زندگی خود قرار دهید. یک رژیم غذایی سالم شامل طیف وسیعی از غذاها است. در گوگل رژیم هندوانه را سرچ کنید و نظرات کاربران را در وبلاگ های مختلف در موردش بخوانید. https://www.blog9.ir/

و اگر ایده هندوانه به عنوان یک پاک کننده مجذوب شما شده است، تاثیر مطلوبی به شما نخواهد داد. کاستی گفت: «این ایده که می‌توان فقط با خوردن هندوانه فقط سموم را از بین برد، کاملاً نادرست است. “هیچ نوع پاکسازی اعتباری ندارد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا