تغذیه

7 ترفند و نکته ضروری آشپزخانه

کدام برش های آشپزخانه را از دست داده ام؟

“من تقریباً یک دهه است که یک غذاساز دارم، اما اخیراً ضمیمه رنده پنیر را امتحان کردم – و بلافاصله احساس کردم که یک احمق کامل هستم که ساعت های بی شماری از عمرم را با رنده کردن پنیر با دست تلف کردم. من مطمئن هستم که باید تکنیک های زیادی وجود داشته باشد. امتحان نکرده‌ام که باعث می‌شود احساس احمق بودن کنم: آیا پیشنهادی دارید؟

چیزهایی که باعث می شود احساس احمق بودن نکنی، نه؟ من همیشه از مدل دوایت شروت (دفتر) پیروی می کنم تا احساس احمق بودن نکنم: هر وقت می خواهم کاری انجام دهم، فکر می کنم آیا یک احمق این کار را می کند؟ و اگر آره، من آن کار را انجام نمی دهم.

اما چیزی که شما می‌پرسید سخت‌تر است. چه کارهایی وجود دارد که افراد غیر احمق مرتباً انجام می دهند و احمق ها فکر نمی کنند انجام دهند؟

من نمی توانم ادعا کنم که 100 درصد صلاحیت پاسخ دادن به این سوال را دارم (احمق بودن من هنوز TBD است)، اما می توانم لیست کوتاهی از برخی از ترفندهایی که به نظرم در آشپزخانه مفیدتر است را به شما ارائه دهم. من مطمئن هستم که همه شما هم نکات بسیار خوبی دارید، پس لطفاً آنها را در نظرات بگذارید تا همه ما از عدم احمق شما بهره مند شویم!

1. زنجبیل را با قاشق پوست بگیرید

پوست کندن زنجبیل با تمام برجستگی ها و بی نظمی هایش دشوار است. به جای استفاده از چاقوی خرد کن یا پوست کن سبزیجات، دست به قاشق بزنید. آن را روی پوست بخراشید و بلافاصله از بین می‌رود و هر خطی را دنبال می‌کند و ضایعات را به حداقل می‌رساند.

2. یک مخلوط کن غوطه وری تهیه کنید

من از مخلوط کن غوطه وری خود بیشتر از هر ابزار الکتریکی دیگری در آشپزخانه با یک شات لانگ استفاده می کنم. چه پوره کردن سوپ ها به طور مستقیم در قابلمه باشد، چه خلاص شدن از شر توده های زشت سس پنیر من، یا درست کردن سس مایونز یا هلند در کمتر از دو دقیقه، مخلوط کن غوطه وری ابزاری برای این کار است.

تمیز کردن بسیار راحت تر از مخلوط کن یا غذاساز، بدون نیاز به انتقال مواد داغ از قابلمه به شیشه مخلوط کن، و توانایی کار حتی با مقادیر کمی از مواد (به شرط داشتن فنجانی که به درستی روی سر آن قرار می گیرد) باعث می شود. دارایی ارزشمندی است

3. یک صافی کوچک برای مرکبات نگه دارید

من یک صافی دسته دار کوچک را در ظرف ابزارم کنار اجاق گاز نگه می دارم تا بتوانم سریع یک لیمو یا آهک را از وسط نصف کنم و مستقیماً از صافی داخل قابلمه فشار دهم. خیلی راحت تر از چیدن دانه ها بعد از آن! اوه، و شما یک ظرف پر از ابزار معمولی را کنار اجاق گاز نگه می دارید، اینطور نیست؟

4. از همان صافی کوچک برای تخم مرغ استفاده کنید

از همین صافی می توان برای درست کردن تخم مرغ های آب پز کاملاً شکل استفاده کرد. چگونه؟ تخم مرغ ها را در صافی روی سینک بشکنید و آنها را به آرامی بچرخانید تا سفیده آبکی اضافی آن گرفته شود. چیزی که باقی می‌ماند یک تخم‌مرغ سفت و تخم‌مرغی شکل است که تمیز می‌شود. می‌توانید از همین ترفند برای ساختن تخم‌مرغ‌های سرخ‌شده بی‌نقص و پر زرق و برق بیلبورد استفاده کنید. برای جزئیات بیشتر ویدیوی بالا را بررسی کنید.

5. مانند یک خط کارخانه فکر کنید و تمیز کار کنید

هنگام کار با آشپزهای تازه کار، رایج ترین ناکارآمدی که می بینم برنامه ریزی کار است. فرض کنید چهار پیاز دارید که باید پوست گرفته، ریز خرد شده و به یک کاسه بزرگ منتقل شوند. اگر هر یک از این مراحل را برای هر پیاز یکی یکی انجام دهید، زمان زیادی را صرف حرکت به جلو و عقب بین تخته، سطل کمپوست و کاسه می کنید، چاقوی خود را بردارید و زمین بگذارید، و از نظر ذهنی خود کار بعدی را آماده کنید.

در عوض، مانند یک کارخانه کار کنید: با بریدن انتهای آن و تقسیم تمام پیازها شروع کنید. بعد همه پیازها را پوست بگیرید. سپس تمام برش های افقی و به دنبال آن تمام برش های عمودی خود را انجام دهید. در نهایت، تمام تاس های کامل خود را به کاسه منتقل کنید و قبل از اینکه به کار بعدی بروید، تخته و میز خود را تمیز کنید.

این نوع تفکر را در تمام وظایف خود به کار ببرید و متوجه خواهید شد که زمانی که در آشپزخانه می گذرانید نه تنها کارآمدتر، بلکه منظم تر، تمیزتر و منظم تر خواهد بود.

6. از یک کاسه زباله و یک نیمکت استفاده کنید

همیشه یک کاسه زباله در نزدیکی محل کار خود داشته باشید. من کاملاً موافقم و اضافه می کنم که نیمکت نیز یک کیت قطعه ضروری است. عدم نیاز به پیاده‌روی به سمت زباله‌ها هر چند دقیقه می‌تواند سختی‌های زیادی را برای آماده‌سازی شما به همراه داشته باشد، و هیچ چیز بهتر از یک اسکرابر نیمکتی برای جابجایی مقادیر زیادی از مواد یا ضایعات بی‌نقص از نقطه A به نقطه B نیست.

7. تا حد امکان صاف کنید

یک ترفند دیگر در فریزر: چیزها را صاف کنید و روی هم بچینید. چه سوپ باشد، چه خورش یا گوشت چرخ کرده، هرچه بتوانید آنها را مسطح تر و پهن تر تهیه کنید، سریعتر یخ زده و یخ زدایی می شوند، که نه تنها کارایی شما را بیشتر می کند، بلکه کیفیت غذا را نیز بهبود می بخشد (هر چه مدت زمان بیشتری طول بکشد. منجمد شود، آسیب سلولی بیشتری متحمل خواهد شد).

هنگام انجماد گوشت خام، سوپ و خورش، اگر وکیوم سیلر دارید، از آن استفاده کنید! در غیر این صورت، غذاها را در کیسه های فریزر سنگین قرار دهید، تمام هوا را فشار دهید، کیسه را صاف بگذارید و از دستان خود استفاده کنید تا محتویات را تا حد امکان صاف و یکدست کنید.

هنگام یخ زدن سبزیجات، آنها را به قطعات 1 اینچی یا کمتر برش دهید و سبزیجات سبز را سفید کنید. آنها را روی یک بشقاب بزرگ یا سینی ورقه ای با فاصله از یکدیگر قرار دهید و قبل از انتقال به کیسه پلاستیکی فریزر و نگهداری آن ها به صورت جامد در فریزر قرار دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا