جنسی و زناشویی

نکات ویژه برای ازدواج موفق

1- و همچنین زمان با کیفیتی را جدا از هم بگذرانید.

اگر می خواهید ازدواج شما موفق باشد، باید نیاز به فاصله زمانی را درک کنید. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2004 در مجله ازدواج و خانواده منتشر شد، داشتن سرگرمی‌ها و دوستان خارج از ازدواج، کلیدی برای داشتن رضایت بالا در داخل ازدواج است.

2-روابط خوب خود را با دوستان خود حفظ کنید.

ممکن است همسرتان بهترین دوست شما باشد، اما این بدان معنا نیست که او باید تنها دوست شما باشد. برعکس، یک مطالعه در سال 2017 در دانشگاه تگزاس در آستین نشان داد که همسرانی که سیستم‌های حمایتی قوی داشتند، بهتر می‌توانستند وقتی ازدواجشان بیش از حد استرس‌زا می‌شد، حواس خود را پرت کنند. به عبارت دیگر، دیگر دوستی های نزدیک شما می تواند به دعوای نه چندان جدی با همسرتان تبدیل شود!

3- و همچنین با زوج های دیگر دوست شوید.

دوستی با زوج های دیگر فقط برای شب ملاقات خوب نیست. طبق تحقیقات انجام شده در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه مریلند، زوج هایی که به طور فعال به دنبال دوستی با زوج های دیگر هستند، شادتر و ارتباط نزدیک تری دارند.

4- ارزیابی های معمول روابط را انجام دهید.

“زمانی را برای بزرگنمایی رابطه با هم اختصاص دهید و در مورد سوالاتی مانند “رابطه چگونه است؟” “کجا ما در حال مبارزه بوده ایم؟” “چه چیزی خوب بوده است؟” ما چه آرزویی داریم؟ مربی روابط ماری آنا وینتر پیشنهاد می کند: «چگونه می توانیم از یکدیگر حمایت کنیم؟» انجام این کار پیوند بین شما و همسرتان را تقویت می کند و هر دوی شما را نسبت به آنچه که در رابطه شما موثر است و چه چیزی موثر نیست آگاه می کند.

5- هدف رابطه خود را مشخص کنید.

در مورد سؤالات، هنگامی که در ازدواج خود مطمئن نیستید، Strah پیشنهاد می کند از خود سؤال مهمی بپرسید: “هدف از رابطه من چیست؟”

او توضیح می دهد: “این سوال اغلب می تواند به افراد کمک کند تا نیازهای خود را روشن کنند، چه چیزی را در رابطه خود دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، چه چیزی را بیشتر دوست دارند و مهمتر از همه، چگونه می توانند بیشتر از شریک زندگی خود حمایت کنند.” “من معتقدم که این یک رویکرد اساسی برای روابط است – مانند بیانیه ماموریت.”

6- نحوه سازش را بیاموزید.

شما می خواهید The Bachelor را تماشا کنید. او می خواهد هاکی تماشا کند. هر دو در یک زمان روشن هستند. شما می توانید تا زمانی که هر دو برنامه تمام شود در مورد آن بحث کنید، یا می توانید یاد بگیرید که چگونه مانند هر زوج خوب سازش کنید. Strah می‌گوید: «بپذیرید که همه چیز را در فهرست خواسته‌ها، نیازها و خواسته‌های خود دریافت نخواهید کرد. “شما باید کارهایی را انجام دهید که ممکن است نخواهید برای خوبی رابطه.”

7-روی بیان مطالب با ملایمت و بهره وری بیشتر کار کنید.

تصور کنید از محل کار به خانه می آیید و به یک سینک پر از ظرف می رسید. حالا، به جای اینکه سر همسرتان به خاطر پاک نکردن کارتان فریاد بزنید، در مورد ناامیدی خود با او صحبت کنید. جاکوب کونتز، درمانگر مستقر در کالیفرنیا، می گوید: “من دریافتم که زبان نرم تر یکی از بزرگترین تغییر دهنده بازی در ازدواج های موفق است.” “این پیام یکسان اما با لحن ملایم‌تری دریافت می‌کند.”

8- شور و شوق را از دعواهای پولی دور کنید.

صرف نظر از سطح درآمد یا دارایی‌هایتان، مهم است که با یک برنامه‌ریز مالی شخص ثالث یا مشاور مشورت کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا روی اهداف مشترک کار کنید، اختلافات را حل کنید، و احساسات را از موضوعی که معمولاً پول است، دور کنید. یک نظرسنجی در سال 2018 توسط Ramsey Solutions نشان داد که دعواهای پولی دومین علت طلاق پس از خیانت است، بنابراین داشتن کسی که به شما در حل مشکلات مالی کمک کند می تواند ازدواج شما را نجات دهد.

9- به یاد داشته باشید که از همسرتان حتی برای چیزهای کوچک تشکر کنید.

مطمئناً، شما برای چیزهای بزرگ “ممنون” می گویید برای مثال یک هدیه، یک شب قرار ملاقات یا دسته گل رز. اما در مورد تمام کارهای کوچکی که همسرتان برای آسان‌تر کردن و بهتر کردن زندگی‌تان انجام می‌دهد چه می‌شود؟ اگر قبلاً برای این چیزها سپاسگزاری نمی کنید، ممکن است بخواهید شروع کنید. طبق یک مطالعه در سال 2015 از دانشگاه جورجیا، بزرگترین پیش بینی کننده کیفیت زناشویی، توانایی ابراز قدردانی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا