کسب و کار

10 راه برای تقویت و توسعه ی مهارت های فردی

به یاد داشته باشید که توسعه و بهبود خود نیازمند زمان و فداکاری است، پس با خودتان مهربان باشید. ما این راهنما را برای کمک جمع آوری کرده ایم که شامل 10 ایده عملی برای خودسازی است که می توانید از آن ها برای بهبود خود استفاده کنید. روش نه گفتن به دیگران یکی از مهم ترین مهارت هاست.

1. مدیتیشن را شروع کنید

طبق برخی از مطالعات علمی معتبر، مدیتیشن می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • استرس و اضطراب را کاهش دهید
  • سلامت عاطفی را ارتقا دهید
  • افزایش خودآگاهی
  • طول توجه را طولانی تر کنید
  • کاهش از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن
  • مهربانی ایجاد کنید
  • کمک به مبارزه با اعتیاد
  • بهبود خواب
  • درد را کنترل کنید

معلمان بیشماری مدیتیشن مانند تارا براچ و جوزف گلدشتاین وجود دارند. همچنین می توانید برنامه های مدیتیشن مانند Headspace را بررسی کنید.

2. اهداف خود را مشخص کنید سپس زمانی را برای کار روی آنها برنامه ریزی کنید

نویسنده فرانسوی و هوانورد پیشگام، آنتوان دو سنت اگزوپری، زمانی گفت: “هدف بدون برنامه فقط یک آرزو است.”

به عبارت دیگر، با ایجاد یک برنامه و زمان بندی برای کار روی آنها، خواسته های خود را به هدف تبدیل کنید. برنامه های فهرست کارها می توانند کمک کنند.

3. روزنامه نگاری را شروع کنید

روزنامه نگاری فواید بسیاری برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان می دهد که بیان افکار و احساسات به این روش می تواند:

  • کاهش علائم آسم، آرتریت و سایر شرایط سلامتی
  • بهبود عملکرد شناختی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • با بسیاری از اثرات منفی استرس مقابله کنید

همچنین این یک راه عالی برای متمرکز ماندن بر روی اهداف و افزایش احساس قدردانی و شادی است. ژورنال نویسی را امتحان کنید یا محصولی مانند مجله 5 دقیقه ای را در نظر بگیرید. خواص اصلی قهوه ترک که شما را متحیر می کند.

4. یک چالش 30 روزه را شروع کنید

مهندس نرم افزار مت کاتس گفت: “اگر واقعاً چیزی را به اندازه کافی می خواهید، می توانید هر کاری را برای 30 روز انجام دهید.”

کاتز در سخنرانی خود در تد اد، “یک چیز جدید را برای 30 روز امتحان کنید”، مزایای انجام کاری را برای 30 روز متوالی به اشتراک گذاشت. او گفت که زمان به یاد ماندنی تر بود و اعتماد به نفس او افزایش یافت.

بنابراین، آیا چیزی وجود دارد که همیشه می خواستید یاد بگیرید یا انجام دهید؟

چه شروع یک کسب و کار باشد، چه نوشتن یک رمان یا ورزش کردن هر روز به مدت 30 روز، آن را امتحان کنید. نتیجه ممکن است شما را شگفت زده کند.

5. با کار بر روی احساسات خود، خود را توسعه دهید

اگر می خواهید خودتان را بهبود ببخشید، باید به احساسات خود توجه کنید.

نویسنده و روزنامه نگار علمی، دانیل گولمن، می گوید: «اگر توانایی های عاطفی شما در دست نیست، اگر خودآگاهی ندارید، اگر نمی توانید احساسات ناراحت کننده خود را مدیریت کنید، اگر نمی توانید همدلی و همدلی داشته باشید. روابط مؤثر، پس مهم نیست که چقدر باهوش باشید، خیلی دور نمی شوید.»

در اینجا چند نکته برای خودسازی وجود دارد که به شما کمک می کند روی احساسات خود کار کنید.

6. با ترس از شکست مقابله کنید

همه تا حدی از شکست می ترسند. اما همانطور که تاجر جورج آدایر یک بار گفت: “هر چیزی که تا به حال خواسته اید در طرف دیگر ترس قرار دارد.”

اگر می‌خواهید خودتان را بهبود ببخشید، برای غلبه بر ترس از شکست تلاش کنید.

برای شروع، چالش قهوه نوآ کاگان را امتحان کنید. این کارآفرین پیشنهاد می‌کند که وارد یک کافی‌شاپ شوید و 10 درصد تخفیف بخواهید – بدون دلیل – سپس منتظر واکنش باشید.

کاگان می‌گوید: «اگر ادامه دهید و ۱۰ درصد تخفیف قهوه بخواهید، تضمین می‌کنم چیزی در مورد خودتان یاد خواهید گرفت که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.»

7. واکنش های عاطفی خود را مشاهده کنید

احساسات ما اغلب می توانند بر ما غلبه کنند و ما را وادار کنند به گونه ای رفتار کنیم که ترجیح نمی دهیم. به همین دلیل است که یادگیری مشاهده احساسات و مدیریت رفتار بخش مهمی از بهبود خود است.

دکتر لو چایلدر، نویسنده و موسس موسسه Heartmath، می‌گوید: «یادگیری «فقط نه گفتن» به واکنش‌های احساسی سرکوب نیست. «نه» گفتن به این معناست که درگیر ناامیدی، عصبانیت، قضاوت یا سرزنش نشوید. بدون مشارکت، چیزی برای سرکوب نخواهید داشت.»

سعی کنید هر روز چند دقیقه بنشینید و فقط به احساس خود توجه کنید. ممکن است از آنچه کشف می کنید شگفت زده شوید.

8. راهی برای بیان خود ایجاد کنید

کریس مارتین، خواننده، ترانه‌سرا و پیشرو گروه Coldplay، گفت: “شما باید خود را در زندگی ابراز کنید، و بهتر از آن است. آنچه را آشکار می‌کنید، شفا می‌دهید.”

چگونه می توانید خود را به شیوه ای سالم بیان کنید؟ راه های زیادی برای ابراز احساسات وجود دارد، مانند هنر، موسیقی، نوشتن و ورزش. ایجاد یک خروجی سالم را شروع کنید.

9. با یک درمانگر دارای مجوز کار کنید

بیایید با آن روبرو شویم: همه گاهی اوقات با احساسات خود دست و پنجه نرم می کنند.

و این روزها، بسیار رایج است که مردم برای بهبود خود با یک درمانگر کار کنند. بسیاری از افراد موفق و محترم مانند J.K. رولینگ، اما استون و مایکل فلپس همه مزایای درمان را ترویج می کنند.

کار با یک درمانگر مجاز یکی از بهترین راه ها برای بهبود خود است. این متخصصان آموزش دیده می توانند راهنمایی و پشتیبانی در هنگام هدایت احساسات شما ارائه دهند.

خدمات درمانی آنلاین مانند Talk Space، 7 Cups، و Better Help را بررسی کنید.

10. خود را از طریق روابط خود بهبود بخشید

وضعیت روابط ما تأثیر زیادی بر وضعیت زندگی ما دارد. بنابراین، در اینجا چند نکته برای خودسازی وجود دارد که به شما کمک می کند از بهبود خود در روابط خود لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا