متفرقه

تعریف ساده ی اصطلاحات فنی

حسگر مجاورت: حسگر مجاورت در دستگاه شما برای تشخیص وجود یک شی در نزدیکی استفاده می شود. تلفن شما برای خاموش کردن صفحه نمایش هنگامی که تلفن به گوش شما نزدیک می شود هنگام برقراری تماس استفاده می کند. همچنین اگر قابلیتی در گوشی خود دارید که ویدیو را متوقف می کند یا وقتی به دور نگاه می کنید صفحه نمایش را خاموش می کند، استفاده می شود. شارژ گوشی در طول شب سوال بسیاری از کاربران است.

توضیح ساده: حسگر مجاورت اطمینان می دهد که شما به طور تصادفی چیزی را با کناره سر خود فشار ندهید.

RAM: Ram مخفف “Random Access Memory” است و دلیل این است که چرا تلفن شما کند یا سریع کار می کند. Ram در اصل به شما اجازه می دهد تا چندین کار را همزمان انجام دهید. داده های لازم همه برنامه هایی را که در حال اجرا هستید ذخیره می کند تا بتوانید به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید.

ساده شده: به آن مانند یک میز هنری فکر کنید. یک کشو دارید که تمام لوازم هنری خود را که رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما است، در آن ذخیره می کنید. شما تصمیم می گیرید یک نقاشی بسازید، بنابراین رنگ های متنوعی از رنگ بیرون می آورید. مقدار کمی از هر کدام را روی کام خود قرار می دهید. اکنون بدون اینکه هر رنگ را جداگانه از کشوی خود بیرون بیاورید، به تمام رنگ ها دسترسی سریع دارید.

وضوح صفحه نمایش: وضوح صفحه نمایش تعداد پیکسل های افقی و عمودی روی صفحه نمایش است. این برای تلویزیون ها، مانیتورهای کامپیوتر، تلفن ها، تبلت ها و هر چیز دیگری که دارای نمایشگر باشد صدق می کند. در مانیتور کامپیوتر، هرچه رزولوشن بالاتر باشد، بدون پیمایش بیشتر می توانید روی صفحه نمایش ببینید. آیا تا به حال روی مانیتور کامپیوتر خود متوجه شده اید که وقتی رزولوشن را تغییر می دهید همه چیز بزرگتر یا کوچکتر می شود؟ این وضوح صفحه نمایش در عمل است.

تفاوت بین وضوح صفحه نمایش چیست؟ پاسخ: هر چه تعداد پیکسل بیشتر باشد، تصویر شما شفاف‌تر می‌شود. این مورد کمتر برای نمایشگرهای کوچکتر اعمال می شود، اما هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد وضوح صفحه نمایش قابل توجه تر می شود. وای فای دایرکت توضیح داده شده است.

RFID: RFID مخفف عبارت Radio Frequency Identification است. RFID به همان روشی استفاده می شود که از بارکد یا نوار مغناطیسی روی کارت اعتباری شما استفاده می شود. این بهتر از بارکد است زیرا لازم نیست مستقیماً مانند بارکد اسکن شود. تا زمانی که به اندازه کافی به خواننده RFID نزدیک باشید، آن را اسکن می کند.

مثال روزمره: تصور کنید وارد خواربارفروشی می‌شوید و می‌توانید بدون برداشتن پول نقد یا کارتی پرداخت کنید، همه چیز روی تراشه RFID شما تنظیم می‌شود. (نظریه پردازان توطئه فکر می کنند این بخشی از نظم نوین جهانی است، اما این فناوری هنوز جالب است.)

ROM: ROM مخفف چیست؟ Rom مخفف عبارت “Read Only Memory” است و کمی با RAM متفاوت است. این حافظه برای ذخیره اصول اولیه همه برنامه ها و داده های شما استفاده می شود. تمام داده های مورد نیاز برای راه اندازی کامپیوتر و نرم افزار شما را ذخیره می کند. رام ذخیره سازی موقت است و رام دائمی تر است.

پاسخ ساده: رام در گاراژ شما است، تمام ابزارهای مورد نیاز شما را در خود ذخیره می کند، اما برای گرفتن هر ابزار جداگانه باید به داخل و خارج از گاراژ ادامه دهید. اما RAM مانند جعبه ابزار است، جایی که همه چیز درست در مقابل شما قرار دارد و به شما امکان دسترسی سریع به تمام ابزارهایتان را می دهد.

شیشه سکوریت: ممکن است یک محافظ صفحه نمایشگر را دیده باشید که شیشه سکوریت را تبلیغ می کند. اما شیشه سکوریت دقیقا چیست؟ این یک فرآیند منحصر به فرد است که از فرآیندها و درمان های حرارتی و شیمیایی استفاده می کند که به طور قابل توجهی استحکام شیشه را افزایش می دهد. این کار از خراشیدگی، خراشیدگی و ریزش محافظت می کند.

ترجمه ساده: می توانید سعی کنید صفحه را با کلیدهای خود خراش دهید اما نمی توانید خراش ایجاد کنید.

اتصال به اینترنت (WIFI): انجام این کار به شما امکان می دهد از اتصال داده تلفن خود برای تبدیل تلفن خود به یک روتر بی سیم استفاده کنید و سایر دستگاه ها می توانند مانند wifi از اتصال شما استفاده کنند.

UI: UI به رابط کاربری اشاره دارد. رابط کاربری نحوه پیمایش شما در یک صفحه وب، یک برنامه یا صفحه اصلی گوشی هوشمند است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا