2 تا از بهترین انیمیشن های 2021
1. فرار کنید
“فرار کنید.” این یک عنوان ضروری و تک کلمهای است که به مخاطب میگوید یک شخص برای نجات خود از تسلط فرهنگی توسط بربرها با اسلحههای بیش از حد باید چه کاری انجام دهد: جهنم را از دوج بیرون کن. برای زندگی دویدن. فرار کن فیلم جدید یوناس پوهر راسموسن، مستندساز دانمارکی، حقیقت یک مرد، امین، دوست راسموسن را متحرک می کند، که برای اولین بار در زندگی بزرگسالی خود (و در رابطه اش با راسموسن) تصمیم گرفته است درباره زمانی که او و خانواده اش شهر را بریده اند صحبت کند. زمانی که طالبان کابل را تصرف کردند. این که یک فرد غیربنیادگرای روزمره در افغانستان باشد با کنترل آن دیوانه ها به اندازه کافی سخت است. هم روزمرگی بودن و هم غیربنیادگرا بودن و هم یک جوان همجنسگرای بسته بدتر است. و این تیرگی اجتناب ناپذیر از طریق ارائه فیلم ملایم و تیزتر می شود.
راسموسن با استفاده از انیمیشن برای بازسازی سفر خطرناک امین از افغانستان به دانمارک، با توقف در روسیه و استونی، ظلم خیرهکنندهای را که امین تحمل میکند با بازیگوشی برقی نشان میدهد. حتی بدترین تصاویر زندگی وقتی با دست بازآفرینی می شوند و به شکل انیمیشن در می آیند، شور و نشاط خاصی به دست می آورند. اما این فیلم شامل خاطرات امین و حافظه انسانی است که به طور هم زمان وفادار، مبهم و معیوب می باشد. ویژگی های کیمیاگری گاه به گاه که در انیمیشن به عنوان یک رسانه ذاتی است، آن خاطرات را به تسکین می کشاند. شاید این تنها راهی باشد که امین می تواند با گذشته اش روبرو شود. این انیمیشن راهی برای احساس زنده بودن بیشتر از اکشن زنده یا زنده بودن به روش جداگانه ی خود دارد که تاریکی Flee را تاریک تر می کند. راسموسن بیشتر از همه به امین اجازه می دهد که داستانش را به شیوه خودش تعریف کند. انیمیشن در نهایت فقط به عنوان روکش عمل می کند. حتی از طریق لایههای مصنوعی، آنچه این فیلم به ما نشان میدهد ممکن است یکی از دلخراشترین داستانهای پناهندگی سینما باشد.-اندی کرامپ
اگر به ساخت انیمیشن علاقه دارید به نکات زیر توجه کنید:
- یک نرم افزار جدید و پر استفاده در بازار انتخاب کنید
- تا می توانید انیمیشن ببینید و از آنها الهام بگیرید
- همزمان با نرم افزار، شروع به یادگیری طراحی با دست کنید
- مراحل ساخت انیمیشن را یاد بگیرید
- یک برنامه مشخص و گردش کار برای خود تهیه کنید
- از بزرگنمایی و اغراق زیاد استفاده کنید
2. میچل ها در مقابل ماشین ها
شکافهای بین نسلی انیمیشنها هرگز به اندازه فیلم The Mitchells vs. Machines شبیه کارناوال علمی تخیلی نبوده است. اولین فیلم بلند مایک ریاندا نویسنده/کارگردان (او و جف رو، نویسنده/کارگردان همکارش در نمایش احمقانه و وحشتناک Gravity Falls استخوان های خود را ساختند) به همان اندازه پوچ، دوست داشتنی و وحشتناک است. به راحتی می توان احساس گم شدگی یا غرق شدن توسط چراغ های چشمک زن و مناظر هیجان انگیز را به اندازه خانواده مرکزی که در یک طرف مسابقه کینه عنوان قهرمانی می جنگند، احساس کرد، اما به همان اندازه به راحتی می توان با شادی طاقت فرسا از عواقب طولانی و خسته کننده گردش در پارک موضوعی کنار رفت. خانوادهای که در ژانر آن گنجانده شده است، در هر قاب درهم و برهم و شلوغی که سعی میکنند از آن فرار کنند (اغلب همینطور هستند) نفوذ میکند و در این روند، پرانرژیترین و دوستداشتنیترین کمدی انیمیشنی را تا به حال امسال خلق میکند. و مقدمه آن بسیار فروتنانه آغاز می شود. فیلمساز و انیماتور کتی (ابی جیکوبسون) خانه را به قصد کالج ترک می کند و برای رسیدن به آنجا، باید با خانواده اش به یک سفر جاده ای برود: ریک (دنی مک براید)، پدرش که در فضای باز لودیت است. لیندا (مایا رودولف)، مادر صلحجوی او؛ و هارون (ریاندا)، برادر کوچکش که از دینهای دینی است. شاید بتوانید حدس بزنید که کتی و پدرش همیشه چشم به چشم نمی بینند، حتی وقتی چشمان کتی به تلفن یا لپ تاپ او چسبیده نیست. این تکنوکریتیتیک، که در آن «زمان روی صفحه» یک عبارت کثیف است و شخصیت پدری متحول و کابینساز میخواهد خانوادهاش دنیای واقعی را تجربه کنند، میتواند به اندازه فصل دوازدهم سریال کمدی تیم آلن هککننده باشد. «میچلها در برابر ماشینها» نه تنها از طریق برخی نکات ظریف عمدی در نوشتههایش، بلکه با برخی نکات ضد ظرافت بزرگ از این خطر فرار میکند: در طول سفر، شرکتهای فنآور شیطانی به هم میریزند و روباتهای تولید شده در تلفن تصمیم میگیرند که همه عکسها را شلیک کنند. انسان به فضا این فیلم به چیزی به این بزرگی روایی نیاز داشت تا جلوههای بصری سینک آشپزخانه را پشتیبانی کند. فیلم سونی از همان فناوری استفاده میکند که باعث شد Spider-Man: Into the Spiderverse بسیار واضح و منحصر به فرد به نظر برسد و سایههای خندهداری را به CG رسا اضافه کند. در واقع، هنگامی که برخی از قطعات عجیب و غریب تر از زمین بلند شوند، تعجب نخواهید کرد که مایلز مورالس را در حال چرخش برای نجات روز باشید. چرخش میچلها در برابر ماشینها بر روی زیباییشناسی اسپایدی از کتی شیفته فیلمها و میمها میآید، که تخیلش اغلب وارد دنیای واقعی میشود و ابلههای عجیب و غریب، نئونی و فیلترشدهاش، پالت هیجانانگیز فیلم را با ویژگیهای عجیب و انفجاری تزیین میکنند. . این سبک منحصربهفرد و هوشمندانه به خوبی با ضربات زمانبندی شده فوقالعاده The Mitchells vs. جیکوب اولر