سلامتی

در صورت مثبت بودن آزمایش کووید – حتی پس از از بین رفتن علائم چه باید کرد

حتی پس از اتمام تب، خشک شدن آبریزش بینی، پایان دوره قرنطینه رسمی پنج روزه و پایان مرحله احتیاطی 10 روزه، برخی از افراد با وجود اینکه احساس می‌کنند کاملاً خوب هستند، همچنان تست کووید مثبت دارند.لیست بهترین انیمیشن های دنیا را پیشنهاد می کنیم.

اگر در این موقعیت قرار گرفتید، ممکن است در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید متحیر شوید، به ویژه از آنجایی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری راهنمایی های کمی در این زمینه ارائه می دهد. دشوار است که دقیقاً بر چند نفر تأثیر بگذارد – اکثر افراد در خانه خود آزمایش می کنند، بنابراین نتایج آنها پیگیری نمی شود – اما یک مطالعه قبل از واکسن روی دانش آموزان مدرسه ای فلوریدا در سال 2020 نشان داد که 8.2٪ از بچه های دبیرستانی هنوز مثبت بودند. 14 روز پس از اولین آزمایش مثبت آنها.انیمه ژاپنی دوست دارید؟ لیست کاملش اینجا هست.

نوشته های مشابه

حتی درصد کمی نیز می‌تواند میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا تعداد کل مبتلایان در کشور همچنان در حال افزایش است: طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده از زمان شروع همه‌گیری از 85.7 میلیون کل موارد کووید گذشته فراتر رفته است، که احتمالاً به دلیل کسانی که در خانه هستند، تعداد موارد کم است. تست ها

در اینجا آنچه باید در مورد این پدیده بدانید، و اگر برای شما اتفاق افتاد چه کاری انجام دهید آمده است:

اگر بعد از 10 روز مثبت شد چه کاری باید انجام دهید

مثبت بودن تست کووید لزوماً به این معنی نیست که شما مسری هستید. آزمایشات سریع تکه های پروتئین خاصی از ویروس را شناسایی می کنند، اما این پروتئین ها به تنهایی باعث عفونت نمی شوند. همین امر در مورد آزمایشات PCR نیز صدق می کند، که ماده ژنتیکی ویروس را در سیستم شما شناسایی می کند.

بنابراین، برای بررسی اینکه آیا آزمایش‌های مثبت به معنای عفونی بودن افراد است، دانشمندان نمونه‌هایی از این آزمایش‌ها را در ظروف پتری کشت می‌کنند تا ببینند آیا ویروس بیشتری می‌تواند رشد کند یا خیر، که نشان می‌دهد هنوز زنده و مسری است. مطالعه اخیر دانشگاه بوستون، که هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است، از این روش استفاده کرد و نشان داد که تنها 17 درصد از افراد احتمالاً شش روز پس از اولین آزمایش‌های مثبت هنوز مسری هستند.

متأسفانه، در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه در کدام دسته قرار می گیرید وجود ندارد. اما اکثر متخصصان می گویند تا زمانی که علائم شما از بین رفته باشد، احتمالاً دیگر نیازی به جداسازی ندارید.

CDC توصیه می‌کند پس از اولین آزمایش مثبت خود را به مدت پنج روز ایزوله کنید و تا زمانی که به مدت 24 ساعت بدون تب بوده‌اید و علائم شما در حال بهبود است، قرنطینه خود را پایان دهید. دستورالعمل آژانس اضافه می کند که شما باید تا روز دهم ماسک بپوشید – اساساً یک اقدام احتیاطی در صورتی که هنوز مسری هستید.

دکتر مونیکا گاندی، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می‌گوید که با ظاهر شدن یک فرد بدون علامت پس از پنج روز انزوا، «احساس راحتی» خواهد داشت، حتی اگر هنوز آزمایش کووید مثبت داشته باشد. .

او می‌گوید: «دستورالعمل‌های CDC را دنبال کنید و تا پنج روز آینده از ماسک استفاده کنید.

دکتر ویلبر لام، استاد مهندسی اطفال و بیومدیکال که ابتکار دانشگاه اموری برای آزمایش تشخیص کووید-19 را برای دولت ایالات متحده رهبری کرد، به ویژه توصیه می‌کند از تماس با افرادی که ممکن است سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است خودداری کنید یا اگر نمی‌توانید اجتناب کنید از ماسک استفاده کنید. ریسک.

او می‌گوید: «دانشمندان، از جمله مرکز خودمان، واقعاً در تلاش هستند تا بفهمند چه متغیرهایی ممکن است بر این موضوع تأثیر بگذارند که چرا فرد در آزمایش‌های سریع مثبت می‌شود و پیامدهای آن هم از نظر بیولوژیکی و هم از نظر سلامت عمومی چیست».

مثبت بودن بیش از 10 روز چه چیزی می تواند برای سلامتی طولانی مدت شما مفید باشد

ماه گذشته، CDC هشدار هشداردهنده‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه از هر پنج فرد بزرگسال زنده‌مانده کووید-19، یک نفر ممکن است به کووید-19 طولانی مبتلا شود، که به طور بالقوه شامل علائم طولانی‌مدت از خستگی و مه مغزی گرفته تا مشکلات گردش خون و گوارشی است. به نظر می رسد زنان، افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن سلامتی دارند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

کووید تنها پاتوژنی نیست که می‌تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند: دکتر جرمی کمیل، ویروس‌شناس در شریوپورت بهداشت دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، خاطرنشان می‌کند که سایر ویروس‌ها، مانند ویروس‌های پاپیلومای انسانی، می‌توانند هفته‌ها یا حتی سال‌ها پس از شروع اولیه، بدن را ویران کنند. عفونت

بیش از 10 روز تست های مثبت یک عامل خطر شناخته شده برای کووید طولانی مدت نیست، اما سوالاتی را در مورد محل ماندن ویروس ایجاد می کند. برخی از ویروس‌ها قبل از ظاهر شدن دوباره در بافت‌هایی که علائمی ایجاد نمی‌کنند – برای مثال سلول‌های چربی یا روده – پنهان می‌شوند.

اتفاقاً، این یک نظریه برای اینکه چرا برخی افراد بیش از 10 روز آزمایش کووید را مثبت می‌کنند – اما در حال حاضر، فقط یک نظریه است. کارشناسان تاکید می کنند که اگر بعد از پایان دوره یک هفته و نیمی خود به مثبت شدن آزمایش ادامه دهید، احتمالاً نیازی به نگرانی نیست: اقدامات احتیاطی مهم است، اما بعید است که به خود یا اطرافیانتان آسیبی وارد کنید. با پایان دادن به انزوای خود

این درست باقی خواهد ماند مگر اینکه تحقیقات بیشتر خلاف آن را ثابت کند.

لام می‌گوید: «فقط می‌توانم بگویم، ما آنقدر نمی‌دانیم که حتی نگران باشیم. “چیزهای زیادی در زندگی شما وجود دارد که باید نگران آنها باشید، این نباید یکی از آنها باشد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا